معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی:

ایجاد فضاهای لوکس در بستر یک شهر تاریخی هم خوانی ندارد

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان این که ایجاد فضاهای لوکس در بستر یک شهر تاریخی هم خوانی ندارد، گفت: با مرمت و تغییر کاربری خانه‎های تاریخی علاوه بر احیای بناهای تاریخی از این ظرفیت برای نیازهای اقامتی استان و کشور استفاده می‌کنیم.

به گزارش یزدی نیوز«ولی تیموری» معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه افتتاح یک اقامتگاه بومگردی در یزد، اظهار کرد: ظرفیت اقامتی استان یزد در ابتدای دولت یازدهم سه هزار و ۷۰۰ تخت بود که امروز با افتتاح دو اقامتگاه بومگردی در شهرستان‌های یزد و مهریز از مرز  ۹ هزار تخت نیز گذشت.

 
وی با اشاره به وجود مشکلاتی در زمینه زیرساخت‌های اقامتی در گذشته، گفت: این کمبودها را بدون نیاز به ایجاد هتل‌های لوکس و سرمایه‌گذاری‌های خارجی با استفاده از ظرفیت‌های بومی و ایجاد و توسعه اقامتگاه‌های بومگردی و تاریخی برطرف کردیم.
 
تیموری با بیان اینکه فضاهای لوکس در بستر یک شهر تاریخی هم خوانی ندارد، گفت: با مرمت و تغییر کاربری خانه‎های تاریخی علاوه بر احیای بناهای تاریخی از این ظرفیت برای نیازهای اقامتی استان و کشور استفاده می‌کنیم.
 
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در پایان خاطرنشان کرد: خانه‌های بومگردی علاوه بر تامین نیازهای اقامتی، گردشگران را با فرهنگ بومی مردم منطقه، هنرهای سنتی و غذاهای محلی و معماری سنتی آشنا می‌کند.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..