مدیر کل ارشاد یزد:

یزد به عنوان یک گالری هنری خاص در جهان مطرح است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد از شهر یزد به عنوان یک گالری هنری خاص در جهان نام برد و گفت: خشت خشت یزد از فرهنگ و هنر بالای این شهر جهانی یاد می‌کند.

به گزارش یزدی نیوز«مجید جوادیان زاده»  در مراسم افتتاحیه همایش سایه‌های فیروزه‌ای با بیان این مطلب، افزود:هر یک از نمادهای قدیمی شهر یزد از مسجد جامع کبیر تا ساباط‌های یزد نشان از آیین‌مند زندگی کردن مردم یزد حکایت می‌کند که این سرمایه بسیار ارزشمند و مهم است.

 
وی با بیان این که مردم کویر با سختی‌های طبیعی دوچندانی همراه بوده‌اند اما در عین حال با این سختی با هنری که داشته‌اند مقابله کرده‌اند، اظهار کرد: قنات تا هنر معماری یزد نشان دهنده همت والای ارزشمند یزدی‌هاست به طوری که به آیین‌مند زندگی کردن یزدی‌ها کمک موثری کرده است.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در ادامه به توسعه و شکاف یزد در گذشته و زندگی امروزی در دنیای مدرن کنونی مردم شهر یزد اشاره کرد و گفت: نیاز است در بسترهای علمی به شکاف‌هایی که ایجاد شده است، توجه کرد.
 
وی همچنین گفت: به دبیرخانه اولین همایش ملی سایه‌های فیروزه‌ای ۳۰ مقاله ارشاد که نهایتاً ۲۰ مقاله در دو روز برگزاری همایش در قالب پوستر و سخنرانی ارایه می‌شود.
 
جوادیان زاده تصریح کرد: این همایش در محورهای مختلفی همچون شهر یزد میراث جهانی، تجربیات و کاربردهای هنرهای جدید، ارتقاء سیما بر منظر شهر و سایر محورها برگزار شده است.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..