رئیس دیوان عالی کشور:

باید با روحیه جهادی و انقلابی به کشور خدمت کرد

رئیس دیوان عالی کشور گفت: کشور امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند روحیه جهادی و انقلابی برای خدمت به مردم است.

به گزارش یزدی نیوزحجت الاسلام والمسلمین «سید احمد مرتضوی مقدم» در جلسه شورای اداری استان یزد با ذکر فرازهایی از نامه مولای متقیان علی علیه السلام به مالک اشتر، افزود: همه مدیران، مسئولین و کارگزاران نظام اسلامی باید با عزم جزم، کمر همت برای خدمت به مردم ببندند.

 
وی از تعامل به عنوان نیاز ضروری در کشور یاد کرد و گفت: تعامل یعنی تمکین از قانون و تبعیت از مقررات که در اجرای امور باید محور قرار گیرد و همواره ملاک عمل باشد.
 
این مقام عالی قضایی تأکید کرد: هرگز نباید اراده شخصی افراد را بر قانون و مقررات ترجیح داد.
 
وی انجام امور روزمره را در موعد مقرر خواستار شد و گفت: هر مدیر و مسئول باید نسبت به انجام امور کاری خود در همان روز اهتمام داشته باشد که اگر کارها روی هم ماند و به روزهای دیگر موکول شد دیگر از کیفیت انجام آن کاسته خواهد شد.
 
رئیس دیوان عالی کشور اجتناب از دستور های کلی و مبهم را در امور مدیریتی ضروری دانست و گفت: دستورهای مدیریتی باید واضح و کاربردی باشد تا امور مراجعان اسیر گردشکار های تکراری نگردد.
 
وی گفت: دستور های کاربردی، واضح، شفاف و دقیق، مدیر تربیت می کند و زیر دستان را آموزش می دهد.
 
به گزارش ایسنا، حجت الاسلام مرتضوی مقدم، نظارت بر مجموعه اداری را خصوصیت مدیران موفق برشمرد و گفت: مدیران باید نظارت دقیقی بر مجموعه تحت امر خود داشته باشند تا مبادا کارداران تحت امر بر اساس امیال شخصی بین مسئول و مردم حجاب ایجاد نمایند.
 
وی تصریح کرد: هر فرد باید بهترین اوقات شبانه روز را برای خود اختصاص دهد و خود سازی کند تا امور را برای خدا و با نیت خدایی انجام دهد؛ کار اگر با نیت خدایی انجام شود هم خدا راضی خواهد بود و هم مردم منتفع می شوند.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..