مدیر کل آموزش و پرورش یزد:

اجرای سند تحول بنیادین تنها راه کاهش آسیب‌های اجتماعی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به تهدید آسیب‌های نوظهور در مسائل اجتماعی، گفت:‌ کاهش آسیب‌های اجتماعی مستلزم اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

به گزارش یزدی نیوز«عباسعلی دانافر» در نشست هم‌اندیشی و تخصصی زنان فرهنگی که در قالب سلسله نشست‌های اجتماع محور گام با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری یزد برگزار شد، با بیان این‌که آسیب‌های اجتماعی پیچیده هستند و نباید با سطحی‌نگری با آن مواجه شد،اظهار کرد:‌ چند بعدی بودن عوامل آسیب‌های اجتماعی از جمله مهمترین ویژگی‌های این مهم است که باید برای ساماندهی آن برنامه‌ریزی شود.

 
وی توسعه اجتماعی و فرهنگی را مستلزم اجرایی نمودن سند تحول بنیادی آموزش و پرورش دانست و افزود: اعتیاد، خشونت، رفتارهای سوء جنسی، سوء تغذیه، آسیب‌های فضای مجازی و کم تحرکی از جمله عواملی است که دانش‌آموزان را تهدید می‌کند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در ادامه با اشاره به آسیب‌های نوظهور در حوزه اجتماعی، گفت:‌ امروز دو بال خانواده و مدرسه که روزی خود بیمه کننده دانش آموزان از آسیب‌های اجتماعی بودند زخمی شدند و ما باید به دنبال ایجاد راهکار سوم در این خصوص باشیم.
 
دانافر با بیان این‌که در حال حاضر ۲۷۰ هزار دانش آموز و ۱۵ هزار معلم در سطح استان یزد مشغول تحصیل و ارائه خدمات آموزشی هستند، تصریح کرد: آموزش و پرورش از جمله عناصر مهم و تأثیرگذار در توسعه اجتماعی است.
 
این مسئول با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص حساسیت و اولویت اجرایی دغدغه‌های اجتماعی،‌بیان کرد: ‌عدم آشنایی با مهارت‌های زندگی عاملی جدی در افزایش آسیب‌‎های اجتماعی است.
 
وی در پایان سخنان خود با بیان این‌که تا سال ۱۴۰۲ بیش از ۷۰۰ هزار نفر از معلمان استان یزد بازنشست می‌شوند، گفت: ایجاد زیرساخت‌های آموزشی و فرهنگی متناسب با نیازهای امروز از جمله اولویت های اجرایی در آموزش معلمان جدید است.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..