پردیس بین‌الملل دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد راه‌اندازی می‌شود

مدیر کل امور علمی بین المللی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور از انتخاب دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد به عنوان یکی از ۱۰ دانشگاه منتخب جهت راه‌اندازی پردیس بین‌الملل خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«فرج اله طالبی» در مراسم تکریم و معارفه رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد با بیان این که دانشگاه فنی و حرفه‌ای یک دانشگاه مهارتی در کشور است که اهمیت و نیاز آن هر ساله بیش از گذشته در جامعه محسوس‌تر می‌شود، اظهار کرد: این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه تقاضا محور وظیفه تربیت نیروهای متخصص و کار بلد مورد نیاز بازار کار کشور را برعهده دارد.

 
وی با اشاره به این که بسیاری از دانشگاه‌های کشورمان عمدتاً مباحث تئوری و نظری را مدنظر دارند و فارغ‌التحصیلان آنها برای ورود به بازار کار نیازمند اموزش‌های مجدد هستند، افزود: این در حالی است که دانش‌اموختگان دانشگاه‌ فنی و حرفه‌ای بدون نیاز به چنین آموزش‌هایی می‌توانند در جامعه کارافرینی کنند و حتی باعث اشتغالزایی دیگران نیز شوند.
 
وی در ادامه به منفک شدن این دانشگاه از وزارت آموزش و پرورش و پیوستن آن به وزارت علوم اشاره و تصریح کرد: هرچند تمام سرفصل‌ها و برنامه‌های اموزشی دانشگاه پس از قریب ۳۰، ۴۰ سال به روز شده ولی هنوز تا تبدیل به چارت دانشگاهی نیازمند اقدامات بیشتری هستیم.
 
طالبی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که دانشگاه فنی و حرفه‌ای یزد از دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای خوب در سطح کشور است که تقریباً تمام رشته‌های این دانشگاه را دارد، از سرپرست جدید این دانشگاه خواست تا با اقدامات مناسب دیدگاه‌ها در مورد این دانشگاه را اصلاح کند به نحوی که جامعه دانشکده‌های فنی را در ذیل این دانشگاه بدانند نه به صورت مجزا و منفک از بدنه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان، چرا که این اقدام جایگاه دانشکده‌ها را حتی از لحاظ تعاریف بین‌المللی دچار افت می‌کند.
 
این مسئول در ادامه به تلاش‌های یکسال اخیر دانشگاه در حوزه ارتباطات بین‌المللی اشاره و تصریح کرد: در این مدت ۲۰ تفاهم‌نامه با کشورهای مختلف از جمله آلمان، اتریش و فرانسه منعقد شده و اخیراً با هدف بازآموزی اساتید، تعدادی از آنها را به کشورهای دیگر اعزام کرده‌ایم.
 
طالبی با بیان این که فعالیت‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای به لحاظ نوع ماموریت که بحث اموزش‌های تخصصی و مهارت‌اموزی است، در سطح منطقه مورد نیاز است لذا مذاکرات متعددی برای تعاملات بیشتر با کشورهای مختلف همچنان در دستور کار است.
 
وی در رابطه با جذب دانشجویان خارجی نیز گفت: به تازگی اولین سری از دانشجویان لبنانی به دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشورمان وارد شده‌اند و در همین راستا با کشورهای سنگال، عراق، گرجستان و عمان نیز برای جذب دانشجو مذاکرات خوبی صورت گرفته که در دست اقدام است.
 
مدیر کل امور علمی بین المللی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در پایان با بیان این که دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد یکی از ۱۰ دانشگاه در نظر گرفته شده از میان ۱۷۲ مرکز فنی و حرفه‌ای کشور برای راه‌اندازی بخش بین‌الملل است، ابراز امیدواری کرد که سرپرستی جدید این دانشگاه زیرساخت‌های استقرار و اموزش دانشجویان خارجی را برای تحصیل در این دانشگاه فراهم کند.
 
در این مراسم از خدمات چهار ساله «سید حیدر میرفخرالدینی» تقدیر و «جواد شاکر اردکانی» به عنوان سرپرست جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد قدردانی شد. فخرالدینی از این پس به عنوان معاون پژوهش و فناوری سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور فعالیت می‌کند.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..