عضو شورای اسلامی شهر خبر داد:

مناسب‌سازی ۹۰ درصد مسیرهای پیاده برای معلولین در یزد

عضو شورای اسلامی شهر یزد با بیان این‌که مناسب سازی فضای شهری حق قانونی معلولین است، گفت: تاکنون 90 درصد مسیر پیاده برای رفت و آمد معلولین در شهر یزد مناسب سازی شدند.

به گزارش یزدی نیوز«مرتضی شایق» در خصوص نخستین جشنواره ملی گردشگری معلولین در استان یزد، با اشاره به این که در سه دوره گذشته شورای اسلامی یزد توجه بسیاری به رفع مشکلات و زیرساخت‌های شهری شده است، اظهار کرد: در این دوره شورای شهر نیز توجه ویژه‌ای به بحث رفت و آمد معلولین شده و امیدواریم این مهم متناسب با قوانین و مقررات در شهر میراث جهانی یزد اجرایی شود.

 
وی اختصاص بودجه مناسب برای مناسب‌سازی فضای شهری را یکی از اقدامات انجام شده در این دوره شورای شهر دانست و افزود: بازسازی و نوسازی اغلب پیاده روها و توجه ویژه به بحث رفت و آمد درون شهری، از دیگر اقدامات انجام شده و در دستور کار شورا و شهرداری یزد است.
 
عضو شورای اسلامی شهر یزد، گفت: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد پیاده‌رو در سطح شهر یزد که محل اصلی رفت و آمد معلولین هستند، بازسازی و نوسازی شده و برای آمد و شد جامعه هدف مناسب سازی شدند.
 
شایق با بیان این‌که تمام پارک‌های سطح شهر مجهز به مسیرهای مخصوص تردد معلولین هستند، تصریح کرد: به نظر می‌رسد همه اعضای شورای اسلامی شهر یزد توجه ویژه‌ای به این قشر خاص جامعه دارند و این مهم فرصتی برای تقویت عدالت در توزیع خدمات است.
 
وی در ادامه با اشاره به این که مسئولان باید در قبال معلولین، وظایف قانونی خود را انجام دهند بیان کرد: معلولین جز جدانشدنی جامعه شهری هستند و قانون یکسری وضعیت را برای خدمات رسانی به این قشر مشخص کرده که دستگاه ها باید نسبت به اجرای آن دقت نظر داشته باشند.
 
این مسئول به طرح مصوب برای دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی مطلوب به جامعه معلولین اشاره کرد و گفت: در طرح مصوب به دستگاه اشاره شده که باید ادارات استان دارای ورودی های مخصوص معلولین، آسانسور و رمپ‌های مورد نیاز این قشر باشند تا آنها بتوانند با سهولت بیشتری اقدامات خود را در دستگاه ها پیگیری کنند.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..