تابش:

جامعه‌ای، نمازخوان است که منطبق با روح دینی و قرانی باشد

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که نماز باعث اعتلای روح انسان‌ها می‌شود، گفت: جامعه‌ای نمازخوان است که منطبق با روح دینی و قرآنی باشد.

به گزارش یزدی نیوز«محمدرضا تابش» در پنجمین اجلاس استانی نماز در اردکان اظهار کرد: جامعه‌ای که در آن نماز مورد توجه است ولی در آن فساد و فحشا و دروغ و ریا وجود دارد، نمازش مناسکی است و مقاصدی نیست چرا که با روح نماز فاصله دارد.

 
وی خاطرنشان کرد: نماز باعث اعتلای روح انسان می‌شود و جامعه‌ای، نمازخوان است که منطبق با روح دینی و قرآنی باشد و اگر نماز به ابزاری برای سوءاستفاده و ریا و تزویر درآید، جلوی رشد جامعه و مردم را می‌گیرد.
 
تابش با اشاره به این که برای تشویق دانش‌آموزان به حضور برای اقامه نماز باید آن‌ها بیاموزند که هدف از خلقت انسان چیست و مقامش چیست؟ افزود: باید شرایط و محیط مناسب برای نماز خواندن دانش آموزان فراهم شود تا انگیزه بیشتری برای حضور در نماز داشته باشد.
 
نماینده مردم اردکان در مجلس با بیان این که دانش آموزان علاقه بسیاری به کارهای مشارکتی و جمعی دارند، تصریح کرد: مدیران می‌توانند در مدارس به شکلی عمل کنند که دانش‌آموزان هم فعالیت‌هایی در برگزاری نماز جماعت انجام دهند و تشویق به حضور در نمازهای جماعت شوند.
 
وی با بیان این که فرصت خدمتگزاری به مردم بسیار زودگذر و محدود است، ابراز امیدواری کرد که در جهت خدمت شایسته و گسترده و مخلصانه به مردم شایسته باشیم.
 
 حجت‌الاسلام «سید اسماعیل شاکر» امام‌ جمعه اردکان با بیان این که اگر نماز تقویت شود، بسیاری از مشکلات جامعه رفع می‌شود، گفت: اگر جوانان به سمت خدا بازگردند، می‌بینند که خدای متعال به آن‌ها عنایت دارد.
 
وی گفت: وقتی کسی به نماز اهمیت بدهد خدای متعال هم به آن فرد عنایت خواهد داشت و بسیاری از چالش‌های زندگی او رفع خواهد شد.
 
امام جمعه اردکان با تأکید بر این که تنها موعظه‌ای که جان‌سوز نیست و در عمق وجودی انسان اثرگذار است، موعظه عملی است، اضافه کرد: اگر مسئولان در عمل نسبت به نماز توجه داشته باشد، بدون شک اثر مثبتی در عمق وجود انسان خواهد داشت.
 
شاکر اضافه کرد: اگر مسئولان در قدم‌های خود به نماز توجه و در وقت‌های جلسات به آن توجه داشته باشند، تا عمق وجود انسان اثرگذار است اما وقتی در عمل کاری صورت نگیرد، اثرگذاری هم نخواهد داشت.
 
«بهروز شهابی‌زاد» فرماندار اردکان نیز در ابتدای این اجلاس با بیان این‌ که نماز پرچم مسلمانی ماست، بر لزوم آگاه‌سازی نسل جوان از رازهای نهفته در این عبادت تأکید کرد و گفت: باید در جامعه این سؤال ایجاد شود که نمازخواندن از سر ارادت و محبت به پروردگار است یا از سر عادت و وظیفه.
 
وی از همکاری همه دستگاه‌ها در برگزاری پنجمین اجلاس استانی نماز با رویکرد دانش‌آموزی قدردانی و ابراز امیدواری کرد که حضور روحانیون و علما و مسئولان در این نشست موجب حرکتی روبه‌رشد در زمینه اقامه نماز شود.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..