بخشی از آسیب های اجتماعی، ناشی از کم توجهی به پرورش دانش آموزان است

استاندار یزد با استقبال از عنوان انتخاب شده برای اجلاس نماز امسال گفت: انتخاب عنوان "نماز و مدرسه" نشان از باور به لزوم توجه ویژه به بحث پرورش دانش آموزان دارد چرا که بخشی از آسیب های اجتماعی، ناشی از کم توجهی به تربیت بنیادین دانش آموزان است و برای پرورش نسلی خودساخته، باید سرمایه گذاری بیشتر بر رو...

به گزارش یزدی نیوز محمد علی طالبی در بیست و هشتمین اجلاس استانی نماز که در دانشکده آمفی تئاتر شهید بهشتی شهرستان اردکان و با حضور تعدادی از مسئولان استان برگزار شد، با تشکر از همه دست اندرکاران برگزاری اجلاس استانی نماز و با بیان اینکه قدم برداشتن در راه اقامه نماز توفیقی برای تمام دستگاه های اداری و سازمانی استان است گفت: خرسندیم که نتایج آن فعالیت ها در اجلاس های اینچنینی مورد ارزیابی قرار می گیرد و باید مدیران تا پایان دوران خدمت در راه برپا داشتن نماز و شعائر دینی در مجموعه تحت مدیریت خود تلاش کنند.

وی بابیان اینکه یکی از نقاط قوت اجلاس امسال پرداختن به بحث نماز دانش‌آموزی است، خاطر نشان کرد: چه خوب است در تمامی برنامه های خود به ویژه در مباحث فرهنگی توجه اصلی را برای این قشر که می‌تواند تأثیرگذاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی را به میزان قابل ملاحظه ای بالا ببرد، بگذاریم.
بالاترین مقام اجرایی استان یزد با اشاره به این نکته که امروز در جامعه فعالیت‌ها و برنامه‌های بسیار خوبی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی در حال انجام است، افزود: متاسفانه دایره تأثیرگذاری و اثربخشی آن بعضاً با چالش‌ها و موانعی روبه‌رو است و  به آن اندازه‌ای که هزینه یا کار در حوزه های فرهنگی و اجتماعی و مذهبی می‌شود اثربخشی لازم را در سطح جامعه نمی‌بینیم که شاید یکی از مهمترین دلایل آن عدم دقت در مخاطب شناسی و اولویت‌بندی در اجرای برنامه‌ها است.
وی با تاکید بر این موضوع که باید بر روی دانش‌آموزان در همه حوزه ها سرمایه گذاری ویژه ای انجام دهیم، گفت: چه‌بسا بی‌توجهی‌ هایی که در گذشته در پرداختن به آموزش دانش‌آموزان صورت گرفته، باعث بروز برخی از مشکلات در جامعه ما شده است.
طالبی با اشاره به وجود جرائم و آسیب های اجتماعی در سطح جامعه گفت: توجه به آموزش ویژه دانش آموزان می تواند از میزان این چالش ها در سال های آینده کم کند.
وی ادامه داد: اگر امروزه با چالش‌هایی در جامعه روبرو هستیم شاید به این دلیل باشد که توجه لازم به تربیت بنیادین در جامعه را نداشته ایم و بیشتر به مسائل درسی و موفقیت‌های دانشگاهی پرداخته ایم و این موضوع در شرایطی است که نیاز به تربیت یک نسل خودساخته داریم.
طالبی در انتها بر لزوم توجه ویژه به دانش آموزان در انجام برنامه ریزی های آموزشی و تربیتی در سطح استان تاکید و ابراز امیدواری کرد مسئولان با کمک یکدیگر بتوانند اقدامات اثرگذاری برای پرورش نسل جدید انجام دهند.
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..