استاندار در نشست هیئت های نظارت بر انتخابات استان یزد مطرح کرد :

مشارکت مردم در انتخابات مجلس امید واهی ایجاد شده برای دشمنان را ناامید می‌کند / ایجاد فضای رقابتی موجب افزایش مشارکت می‌شود/یزدی ها همواره کم حاشیه ترین انتخابات را برگزار کرده اند/خط کشی های بین هیئت های برگزار کننده انتخابات را قبول نداریم

استاندار یزد با اشاره به اهمیت ایجاد کردن زمینه مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: ایجاد فضای رقابتی موجب افزایش مشارکت می‌شود و مشارکت مردم در انتخابات مجلس امید واهی ایجاد شده برای دشمنان را ناامید می‌کند.

به گزارش یزدی نیوز محمدعلی طالبی در همایش هیئت های نظارت بر انتخابات استان با تشکر از عملکرد سالیان گذشته برگزار کنندگان انتخابات در یزد گفت: در استان همواره بهترین تعامل بین کلیه دست اندرکاران انتخابات برقرار بوده و ماحصل این تعامل برگزاری کم حاشیه انتخابات در یزد بوده که در مقایسه با دیگر استان ها این موضوع کاملا مشهود است.

بالاترین مقام اجرایی استان با بیان اینکه رسالت همه ما ایجاد زمینه های لازم برای حضور حداکثری مردم است افزود: با توجه به اینکه انتخابات یکی از مبانی مشروعیت نظام و بزرگترین مکانیزم مشارکت مردم و نقش آفرینی آنها برای آینده شان است، باید برای هر چه بهتر برگزار شدن آن تلاش کنیم.
طالبی با بیان اینکه در شرایطی هستیم که امید واهی برای دشمنان ایران ایجاد شده است افزود: دشمنان برای تحقق این امید چشم انتظار تضعیف حمایت عمومی از نظام هستند و به همین دلیل باید زمینه حضور حداکثری مردم را فراهم کنیم.
وی با اشاره به اینکه استان یزد در انتخابات مجلس نهم، پنجمین استان از نظر میزان مشارکت بود افزود: دلیل این امر ایجاد فضای رقابتی در تمامی حوزه های انتخاباتی استان بود.
طالبی با بیان اینکه باید امکان حضور افراد دلسوز در انتخابات مجلس فراهم شود افزود: باید همه برای شکل گیری این فضا تلاش کنیم و امکان شرکت در انتخابات برای گروه ها و احزابی که در چارچوب نظام فعالیت می کنند فراهم شود.
استاندار با بیان اینکه خط کشی بین هیئت نظارت و اجرایی را قبول نداریم، افزود: همه باید برای برگزاری انتخابات سالم تلاش کنیم و در استانداری نیز به صورت جدی با فرمانداران و بخشداران جلساتی داشتیم تا این اطمینان را حاصل کنیم که بی طرفی کامل را رعایت می کنند.
وی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی برای توانمند سازی مجریان در انتخابات پیش رو گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، بخش اجرایی انتخابات با آمادگی کامل در صحنه حضور دارد.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..