ارتقاء کیفیت آب آشامیدنی شهرستان تفت

رییس شبکه بهداشت و درمان تفت از ارتقاء کیفیت و ایمنی آب شهرستان تفت خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز واعظ پور در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی با محوریت آغاز به کار طرح ایمنی آب گفت: شبکه بهداشت و درمان تفت در راستای بالا بردن ایمنی آب اقداماتی نظیر کلرسنجی روزانه، نمونه برداری میکروبی ماهیانه، نمونه برداری شیمیایی شش ماهه و پیگیری شکایات مرتبط با آب را انجام داده است.

 
وی اضافه کرد: بر این اساس در سال جاری ۱۱ هزار مورد کلرزنی روزانه، ۶۰۰ مورد نمونه برداری میکروبی، ۳۶۵ مورد نمونه برداری شیمیایی و ۳۹ مورد نمونه برداری التور انجام شده است.
 
رییس شبکه بهداشت و درمان تفت کلرزنی نامنظم و خارج از استاندارد، عدم شست و شو منظم تانکر‌های آبرسانی، عدم حفاظ برای منابع و تأسیسات آب، آلودگی آب توسط دفع غیربهداشتی فاضلاب و کمبود منابع آب در مناطق روستایی را از جمله مهمترین مشکلات آبی ذکر کرد.
 
واعظ پور با بیان اینکه طرح ایمنی آب یک سری استاندارد‌هایی است که به استناد مصوبه سازمان جهانی آب در همه شهرستان‌ها باید اجرا می‌شود ابراز امیدواری کرد با حمایت و همراهی دستگاه‌های مربوط شاهد ارتقاء کیفیت و ایمنی آب شهرستان تفت باشیم.
 
نوکار، فرماندار تفت نیز در این نشست با بیان اینکه شرایط شهرستان و خشکسالی‌های اخیر می‌طلبید که طرح ایمنی زودتر اجرا شود، گفت: از همه اداره‌های مرتبط با این موضوع می‌خواهم تا این طرح را هرچه زودتر انجام دهند.
 
آب شهرستان تفت توسط ۱۲۰ حلقه چاه، ۳ چشمه، ۲۳ قنات و ۱۲۸ مخرن ذخیره تامین می‌شود.
 
تعداد روستا‌های دارای سکنه شهرستان تفت ۲۸۲ مورد است که ۱۹۴ روستا دارای شبکه آبرسانی است و ۲۱۵ روستا هم با ۴۱۵ تانکر، آبرسانی سیار می‌شود.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..