ضرورت فراهم شدن زمینه ارتباط بیشتر مردم استان با هنرهای نمایشی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی در نشست خبری با اهالی رسانه استان بر ضرورت فراهم شدن زمینه ارتباط بیشتر مردم استان با هنرهای نمایشی با برگزاری چنین رویدادهایی تاکید کرد.‌

به گزارش یزدی نیوزروز سه‌شنبه پنجم آذر ماه "‌احمد ترحمی" ‌رئیس سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی در نشست خبری با اهالی رسانه استان از برگزاری این رویداد هنری در یزد خبر داد و گفت: ۱۵۶ اثر به دبیرخانه این جشنواره راه یافته است.

ترحمی ادامه داد:‌ برگزاری این جشنواره در یزد به عنوان شهر میراث جهانی به لحاظ فرهنگی، هنری و اجتماعی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار افزود: این که تئاتر از یک سالن خاص و تماشاگر محدود و ‌زمان طولانی گرفتن بلیط به متن زندگی مردم وارد شود و در محل‌های عمومی اجرا گردد، ابتکار و رویداد بسیار خوبی است.
رئیس سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی خاطرنشان کرد: امیدواریم این رویداد که به همت انجمن تئاتر استان برگزار می‌شود، بتواند زمینه ارتباط هرچه بیشتر مردم و هنرهای نمایشی را فراهم کند.
ترحمی با بیان اینکه فراخوان این جشنواره پس از انتشار به تمام نهادهای هنری مرتبط با هنرهای نمایشی در کشور ارسال شد، گفت: در فراخوان اولیه جشنواره زمان ارسال آثار تا‌ ۱۶ آبان در نظر گرفته شده بود که با توجه به استقبال صورت گرفته و درخواست‌های انجام شده تا ۲۴ آبان ماه سال جاری تمدید شد.
وی از ارسال ۱۵۶ اثر به دبیرخانه این جشنواره خبر و ادامه داد: استان های یزد، تهران، خراسان رضوی و همدان بیشترین آثار را در بین استانهای کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده اند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خاطرنشان کرد: در نهایت ١٨ اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب و یک اثر هم به این آثار اضافه شد که ١٩ تئاتر در مرحله رقابت این جشنواره حضور دارند.
ترحمی افزود: از هشتم تا یازدهم آذرماه سال جاری، مراسم افتتاحیه، ‌اجرای تئاترها و اختتامیه جشنواره برگزار می شود و آثار راه یافته به مرحله رقابت در سطح شهرستان یزد به نمایش درمی‌آیند.
رئیس سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی ‌ادامه داد: گذر فرهنگ و هنر مازاری‌ها، پارک آزادگان و پارک میدان آزادی سه محلی است که برای اجرا و نمایش این آثار در نظر گرفته شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان سخنان خود تصریح کرد: با توجه به تجربه سه ساله‌ای که در برگزاری این جشنواره وجود دارد، ‌درحال حاضر ظرفیت و خواست هنرمندان استان این است که در سال‌ آینده این جشنواره به صورت بین‌المللی برگزار شود و با تعامل، همکاری و هماهنگی که بین دستگاه‌های اجرایی استان وجود دارد، تحقق این مهم امکان پذیر است.‌
به گزارش یزدی نیوز در پایان این نشست خبری از پوستر سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی رونمایی شد و احکام اعضای شورای سیاستگذاری و دبیر جشنواره اهدا گردید.
 
★‌خبرنگار: مجید وفایی شاهی★

بخش نظردهی بسته شده است..