دانشگاه علم و هنر یزد دانشگاه نوآفرین می‌شود

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و هنر از تبدیل این دانشگاه به یک دانشگاه نوآفرین خبر داد و گفت: اشتغال پایدار دانش‌آموختگان یک دانشگاه نوآفرین تضمین شده خواهد بود.

به گزارش یزدی نیوز«محسن بزرگری» در جمع خبرنگاران ضمن اعلام این خبر، افزود: این الگوی جدید آموزشی که مبتنی بر ایده‌پروری، کارافرینی و تجاری‌سازی نتایج پژوهش‌های کاربردی دانشجویان و دانش‌آموختگان خواهد بود، از آغاز تحصیلی سال آینده در مهرماه ۱۳۹۹ به صورت پایلوت در پنج رشته تحصیلی این دانشگاه عملیاتی خواهد شد.

 
وی رشته‌های تحصیلی گردشگری، روان‌شناسی، حقوق، مهندسی صنایع و طراحی پارچه و لباس را پنج رشته پایلوت این دانشگاه برای شروع فعالیت به عنوان دانشگاه نوآفرین ذکر کرد و گفت: امیدواریم با نتایج خوبی که با اجرای این مدل اخذ خواهد شد، در ادامه تمام رشته‌های تحصیلی از مزایای دانشگاه نوآفرین برخوردار شوند.
 
این مسئول اجرای این الگوی آموزشی را در راستای بهبود فعالیت‌های آموزشی دانشگاه و براساس نقشه راه جهاددانشگاهی و ماموریتی که این نهاد در بعد اموزش عالی برعهده دارد، ذکر کرد و گفت: مهمترین سیاستی که در اجرای این مدل آموزشی مورد اهتمام است، بدین گونه خواهد بود که دانشجویان سال آخر در محیط‌های کسب و کار مشغول به فعالیت می‌شوند و پس از فارغ‌التحصیلی نیز اشتغالشان پایدار خواهد ماند.
 
وی ادامه داد: دانشجویان در این فضا که عمدتاً پژوهشی، فناوری هستند یا در قالب کلینیک‌های تخصصی هر رشته فعالیت می‌کند، به صورت انکوباتور طی مدت یکسال با محیط‌های کسب و کار و بیرون دانشگاه در ارتباط خواهند بود و پس از آن به فضا‌های شغلی مربوطه می‌پیوندند.
 
بزرگری با اشاره به تاثیر این رویکرد آموزشی بر ایجاد اشتغال پایدار و تولید ثروت توسط دانش‌اموختگان دانشگاه، خاطرنشان کرد: دانشجویان طی این  مدت یکسال می‌توانند با کمک تسهیلات دانشگاه، مشاغل کارآفرینانه ایجاد کنند یا جذب شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه یا سازمان جهاددانشگاهی شوند.
 
وی متذکر شد: البته دانشجویان از سال آخر دانشجویی می‌توانند در قبال فعالیت در محیط‌های کسب و کار حقوق نیز دریافت کنند و حتی در مراحل تحصیلات تکمیلی دانشگاه فعالیت خود را ادامه دهند که در این رابطه عمده فعالیت دانشجویان کارشناسی ارشد نیز تجاری‌سازی پژوهش‌های سال آخر دوره کارشناسی‌شان یا با حمایت دانشگاه ورود به بازار کار بیرون از دانشگاه خواهد بود. 
 
معاون اموزشی دانشگاه علم و هنر در ادامه به پتانسیل‌های خوب جهاددانشگاهی مانند کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های و کلینیک‌های تخصصی در حوزه‌های سلامت، ورزش، روانشناسی، مشاوره تغذیه، حقوق و گردشگری اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این کلینیک‌ها از حضور اساتید مجرب و خبره‌ای بهره‌مند است و می‌تواند علاوه بر اموزش دانشجویان، با آنها همکاری کارافرینانه داشته باشد تا در نهایت به عنوان دانش‌آموختگان کاربلد وارد جامعه شوند.
 
وی حمایت دانشگاه از اساتید و دانش‌جویان نخبه و کارآفرین را از سیاست‌های دانشگاه علم و هنر خواند و گفت: قطعاً حضور و فعالیت آنها در دانشگاه می‌تواند مزوج فضای انگیزشی برای نواوری دیگر دانشجویان باشد لذا در این رابطه بسته های حمایتی در حوزه‌های مختلف فراهم شده تا در مباحث آموزشی و پژوهشی داخل یا خارج از دانشگاه برای انها منظور شود.
 
برزگری در ادامه به موضوع تکمیل ظرفیت دانشگاه در مقاطع کاردانی، کارشناسی پیوسته، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد اشاره و تصریح کرد: زمان ثبت‌نام برای تکمیل ظرفیت در رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه به پایان رسیده و به زودی نتایج ان از طریق سازمان سنجش اعلام خواهد شد ولی در مقاطع کاردارنی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته امکان ثبت‌نام تا سی‌ام دی‌ماه امسال ورود دارد و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت دانشگاه به آدرس sau.ac.ir در این باره کسب اطلاع و با مراجعه حضوری برای ثبت‌نام اقدام کنند.
 
وی با اشاره به اشتغال به تحصیل بیش از ۶۲۰۰ دانشجو در ۷۸ کدرشته مقاطع مختلف این دانشگاه از کاردانی تا دکتری، یادآور شد: دانشجویانی که از ترم دوم امسال به این دانشگاه می‌پیوندند نیز از مزایا و خدمات دانشگاه نوآفرین برخوردار خواهند شد.
 
معاون آموزشی دانشگاه علم و هنر در ادامه به ۱۵ هزار فارع التحصیل دانشگاه تاکنون اشاره کرد و گفت: ۳۵ درصد از دانش‌آموختگان این دانشگاه هم‌اکنون در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مشغول تحصیل هستند و مابقی وارد محیط‌های کسب و کار شده‌اند.
 
برزگری در پایان نیز مهمترین خواسته این دانشگاه در رابطه با تبدیل شدن به یک دانشگاه نوآفرین را حمایت و همکاری صاحبان مشاغل و صنایع برای کمک به اجرای این مدل اموزشی خواند که در نهایت منجر به ورود موفق فرزندان این جامعه به بازار کار خواهد شد.
 
منبع:ایسنا یزد
 

بخش نظردهی بسته شده است..