یک مسئول خبر داد

دو برابر شدن بودجه ورزش معلولان برای اولین بار در کشور

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد از دو برابر شدن بودجه ورزش معلولان در یزد خبر داد و گفت: امسال برای اولین بار در سطح کشور بودجه قابل توجهی به بخش ورزش معلولان ضایع نخاعی، نابینایان و ناشنوایان اختصاص یافته است.

به گزارش یزدی نیوز«عباس ملازینلی»، با اشاره به تفکیک ورزش معلولان از ورزش المپیک محلات در یزد، تصریح کرد: به علت دیده نشدن ورزش جانبازان و معلولان در حاشیه المپیادهای ورزشی محلات، امسال برای اولین بار به منظور جلب توجه مردم و مسئولان به این قشر، المیپک محلات تفکیک و به صورت پارالمپیک شاهد حضور ورزشکاران معلولان حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای در این زمینه هستیم.

 
این مسئول به ضرورت توجه ویژه‌تر مسئولان شهری به مناسب‌سازی شهر به خصوص پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و همچنین فضاهای ورزشی اشاره کرد و گفت: این اقدام موجب توجه ویژه به این قشر حتی در سایر بخش‎های شهری می‌شود.
 
وی انزوا و طرد شدن معلولان از جامعه و مشکلات روحی و روانی آن‌ها را نیازمند فراهم کردن شرایط حضور این افراد در جامعه و شهر دانست و گفت: اگر زیرساخت‌‎های متعلق به معلولان مانند سالن‎های در حال ایجاد، گالری‎ها و نگارخانه‎ها و سطح شهر را مناسب‌سازی و فضایی برای حضور آن‌ها در شهر فراهم شود، شاهد حضور این قشر در جامعه خواهیم بود.
 
ملازینلی با بیان این که جامعه باید دیدگاه خود را نسبت به معلولان نیز ارتقا دهد، گفت: معلولان مانند سایر افراد جامعه نیازمند ترحم بیش از حد نیستند و ایجاد تفاوت میان معلولان و سایر افراد منجر به بروز مشکلات روحی و روانی در آنها می‌شود، از طرفی جامعه نیازمند آموزش‌های شهروندی است تا نسبت به المان‌ها و تابلوهای شهری مربوط به این قشر نیز واکنش درستی را از سوی مردم شاهد باشیم.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..