بیش از ۷۰ درصد اهداکنندگان خون در یزد مستمر هستند

مدیر کل انتقال خون استان یزد با بیان این که اهداکنندگان مستمر از بهترین و مطمئن‌ترین گروه‌ها برای اهدای خون هستند، اعلام کرد: بیش از 70 درصد از اهداکنندگان خون در استان یزد مستمر هستند.

به گزارش یزدی نیوزدکتر «نقی تقوایی» با اشاره به استقبال خوب مردم یزد جهت اهدای خون، گفت: در هشت ماه سالجاری ۳۷ هزار و ۱۵۹ نفر به مراکز انتقال خون در استان مراجعه کردند که از این تعداد ۲۷ هزار و ۷۵۲ نفر موفق به اهدای خون شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵.۶ درصد رشد داشته که بیانگر ترویج حس نوع دوستی در بین مردم دارالعباده یزد است.

 
وی در ادامه اهداکنندگان مستمر را یکی از بهترین و مطمئن‌ترین گروه‌ها برای اهدای خون خواند و تصریح کرد: اهداکنندگان مستمر در سال دو بار برای اهدای خون به مراکز مربوطه مراجعه می‌کنند، به همین دلیل نیز بایدها و نبایدها در خصوص اهدای خون را می دانند.
 
این مسئول میزان اهداکنندگان مستمر خون در استان یزد را طی هشت ماه اول امسال ۷۰.۷ درصد اعلام کرد و افزود: ۲۴.۸ درصد اهداکننده در این مدت با سابقه و مابقی نیز بار اولی بودند.
 
وی با اشاره به راه‌اندازی دستگاه های جدید در این اداره کل نیز گفت: اهداکنندگان یزدی در حال حاضر به جای اهدای خون می‌توانند  اهدای پلاسما و پلاکت آفرزیس داشته باشند و در پذیره‌نویسی سلول‌های بنیادی خون‌ساز نیز مشارکت کنند و جان بیماران را نجات دهند.
 
مدیر کل انتقال خون استان در ادامه با اشاره با پاسخگویی ۹۹ درصدی درخواست‌های بیمارستانی برای دریافت خون، افزود: در هشت ماه ابتدایی سال جاری ۴۴ هزار و ۷۹۹ واحد  خون و فرآورده‌های آن به مراکز درمانی ارسال شده است و در حال حاضر ذخایر خونی در استان وضعیت مناسبی دارد.
 
تقوایی در پایان با اشاره به کاهش مراجعه مردم برای اهدای خون در روزهای سرد سال، گفت: از شهروندان درخواست می شود تا با توجه به نیاز دائمی بیماران به خون و فرآورده‌های خونی با اهدای خون خود، اداره کل انتقال خون استان را در جهت تامین خون سالم برای بیماران یاری کنند.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..