معرفی برگزیده ها ی جشنواره تئاتر در میبد

بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان با معرفی برگزیده گان درشهرستان میبد به کارخود پایان داد.

به گزارش یزدی نیوز، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان یزد گفت: در بخش نمایشهای صحنه ایی، مافیاطور به کارگردانی حمیدرضا شهامتی و نمایش گذشته التزامی به کارگردانی صادق نصیری به جشنواره تئاتر فجر راه یافت.

 
مجیدجوادیان زاده افزود: دربخش نمایش خیابانی هم نمایش امیرو به کارگردانی مهدی حائری زاده به سومین جشنواره استانی زیرچتر زندگی که هشتم آذر برگزار می شود راه یافت .
وی اظهار داشت: در این جشنواره هادی آقابزرگی بعنوان بازیگر اول مرد، و سهیلا ستوده نیا بازیگر اول زن لوح تقدیر گرفتند.
جوادیان زاده گفت: نمایش جشن خون به کارگردانی روح الله کریم زاده ازمیبد و تراژدی زباله ها به کارگردانی کرمی از رضوان شهر هم به لحاظ موضوعی از شهردار میبد لوح تقدیر گرفتند.
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان اشاره کرد: خوشبختانه تعداد زیادی ازگروه های نمایشی آثارخودشان را به این جشنواره آورده بودند.
 جوادیان زاده افزود:۵۰اثربه دبیر خانه ارسال شده بود که ۴۲ اثر صحنه ایی و ۸ نمایش خیابانی بود.
وی گفت: از۲۲ اثرصحنه ایی ۸ اثر ازشهرستانها و ۱۴اثر از مرکز استان  بود که ۶اثر در این زمینه تولیدی بشمار می رفت.
جوادیان زاده به حضور ۳کارگردان بار اولی و ۲ کارگردان زن هم دراین جشنواره اشاره کرد و گفت: برای اولین برای حفظ عدالت بیشتر درداوری ها،هیئت بازبین از خارج از استان حضور داشتند.
وی افزود: همچنین اولین بار بخش نمایش خیابانی به جشنواره اضافه شد و جشنواره امسال با خلاقیت بیشتر و اندیشه بیشتری صورت گرفت و  این روشی است که بتوانیم استعدادهای نخبه درحوزه نمایش را بیشتر جذب کنیم و امیدواریم که آثاری که برنده شدند درسطح ملی هم بتوانند برای استان افتخارآفرین باشند .
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..