راه‌اندازی صندوق‌های قرض الحسنه مردم یار در یزد

فرمانده ناحیه مقاومت مرکزی بسیج یزد با اشاره به تدوین ۱۷۰ عنوان برنامه متنوع ویژه بزرگداشت هفته بسیج، گفت: همزمان با فرا رسیدن ۴۰ سالگی بسیج، صندوق‌های قرض الحسنه مردم‌یار با محوریت مردم در مناطق مختلف یزد راه‌اندازی می‌شوند.

به گزارش یزدی نیوزسرهنگ «عباس جوکار» در نشست خبری فرارسیدن هفته بسیج با اشاره به اهمیت دستاوردهای بسیج در طول ۴۰ سال گذشته، اظهار کرد: بسیج در تمام صحنه‌های خدمت حضور فعال داشته و همیشه بیانات مقام معظم رهبری را ملاک عمل خود قرار داده است.

 
وی با اشاره به نابسامانی‌های اوایل انقلاب، افزود: بسیج از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون امنیت و اقتدار نظام اسلامی ایران را در دستور کار خود قرار داده و با تمام توان این مهم را انجام داده است.
 
فرمانده ناحیه مقاومت مرکزی بسیج یزد یک هزار و ۸۵۰ شهید بسیجی در استان یزد و ۹۰ هزار شهید بسیجی در سطح ملی را بزرگترین نماد برای حضور مقتدرانه بسیج در صحنه دفاع از انقلاب، اسلام و خدمت به مردم دانست و گفت: تلاش در عرصه سازندگی از دیگر نمادهای احساس مسئولیت بسجیان نسبت به تأمین امنیت و آسایش ملت ایران است.
 
سرهنگ جوکار در ادامه با اشاره به اهمیت تدوین برنامه‌های ویژه بزرگداشت هفته بسیج در سطح شهرستان یزد، تصریح کرد: برگزاری گشت‌های نمونه رضویون به منظور تأمین امنیت عمومی، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم، اجرای طرح‌های مشاوره حقوقی و پزشکی و برگزاری کلاس‌های پیشگیری از مواد مخدر در محلات مختلف از جمله برنامه‌های در دستور کار هفته بسیج است.
 
این مسئول تشکیل صندوق‌های قرض الحسنه مردم یار با تصدگری مردم محلات، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف، برگزاری حلقه های صالحین از دیگر برنامه‌های تدوین شده ویژه بزرگداشت هفته بسیج در شهرستان یزد است.
 
وی فراگیری تمام برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و تبیینی در تمام مناطق شهر را از جمله ویژگی‌های این مهم دانست و بیان کرد: برنامه‌های هفته بسیج در شهرستان یزد با غبار روبی قبور شهدای گمنام امیرچخماق آغاز می‌شوند.
 
فرمانده ناحیه مقاومت مرکزی بسیج یزد، گفت: روز اول هفته بسیج ۳۰ آبان ماه به نام «بسیج، مقاومت، ایثار و شهادت»، روز دوم به نام«بسیج، اخلاق و معنویت»، روز سوم به نام«بسیج، علم و فناوری»، روز چهارم به نام «بسیج سبک زندگی ایرانی اسلامی»، روز پنجم به نام«بسیج، فرهنگ و بصیرت»، روز ششم (سالروز تأسیس بسیج)به نام «بسیج، دفاع و امنیت» و روز هفتم هفته بسیج به نام «بسیج، اقتصاد مقاومتی و جهاد خدمت رسانی» نامگذاری شده است.
 
سرهنگ جوکار در خصوص برنامه های بزرگداشت هفته بسج در شهرستان یزد، گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده ۱۷۰ عنوان برنامه ویژه بزرگداشت هفته بسیج در یزد برگزار می شود.
 
وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، برگزاری نمایشگاه ۴۰ سالگی بسیج، همایش بزرگ بسیجیان در مسجد حظیره و حضور پررنگ مسئولان اجرایی استان در پایگاه‌های مقاومت بسیج، از دیگر برنامه‌های شاخص هفته بسیج در شهرستان یزد است.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..