مدیر آموزش و پرورش استثنایی استان یزد خبر داد:

آموزش و پرورش استثنایی یزد با کمبود نیرو مواجه است

مدیر آموزش و پرورش استثنایی استان یزد گفت: آموزش و پرورش استثنایی یزد با کمبود نیرو مواجه است و در پایان سال تحصیلی جاری نیز ۱۰۱ نفر بازنشسته می شوند.

به گزارش یزدی نیوزمصطفی پایدار در جلسه شورای آموزش و پرورش که به دستور جلسه بررسی وضعیت هنرستانهای یزد و آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد، اظهار داشت: دانش آموزان استثنایی استان یزد که آمار آنها به ۲ هزار و ۹۵۵ نفر رسیده است، هم اکنون در ۷۳ مرکز مشغول به تحصیل و فراگیری آموزش های مورد نیاز خود هستند.

 
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی علاوه بر آموزش، رسالت توانبخشی را نیز بر عهده دارد، عنوان کرد: با شکل گیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال ۸۲، روند کار آموزش و توانبخشی به دانش آموزان خاص شتاب گرفته است.
 
پایدار یکی از مشکلات آموزش و پرورش استثنایی را کمبود نیرو دانست و بیان کرد: بدون احتساب نیروهایی که در مرخصی هستند، پیش بینی می کنیم در پایان سال تحصیلی جاری ۱۰۱ نفر بازنشسته شوند که تنها ۲۴ نفر جایگزین آنها می شوند.
 
استفاده از ظرفیت سمن‌ها برای آموزش و پرورش استثنایی
 
مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد نیز در این نشست اظهار داشت: سمن ها توان مالی ندارند اما در زمینه آموزش می توانند به آموزش و پرورش استثنایی کمک کنند.
 
مسعود شریعتی عنوان کرد: اعضای سمن ها از توان جسمی، روحی، کاری و فکری خوبی برخوردارند.
 
وی همچنین با اشاره ورزش معلولان و جانبازان بیان کرد: یزد در این زمینه موفقیت های چشمگیری کسب کرده و خوشبختانه آموزش و پرورش استثنایی استان یزد در زمینه پایه سازی بسیار همراه است.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..