انطباق کامل رشته های هنرستان بر نیازهای شغلی استان

استاندار یزد با بیان اینکه بخشی از مشکلات حوزه کار استان به هدایت تحصیلی برمی گردد گفت: با توجه به اینکه رشته های موجود در هنرستان، بر نیازهای تحصیلی و بازار اشتغال استان منطبق هستند، باید زمینه تشویق و ترغیب خانواده ها و دانش آموزان را برای رفتن به این رشته ها فراهم کرد.

به گزارش یزدی نیوز محمد علی طالبی در هشتمین نشست شورای آموزش و پرورش استان یزد که با حضور اعضای شورا برگزار شد، با بیان اینکه فرهنگسازی لازم برای هدایت تحصیلی دانش آموزان به هنرستان صورت نگرفته است، افزود: این در حالی است که رشته های موجود در هنرستان بر نیازهای تحصیلی و بازار اشتغال استان منطبق هستند.

استاندار با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات حوزه کار استان به هدایت تحصیلی برمی گردد گفت: بسیاری از کارخانه ها نیازمند افراد تحصیل کرده در هنرستان ها هستند و با توجه به نبود نیروهای کارآزموده در این زمینه، به استخدام افراد غیربومی و حتی اتباع روی آورده اند.
طالبی با بیان اینکه جهت گیری کشور و اولویت استان به سمت تقویت رشته های فنی حرفه ای است گفت: باید با کمک خیرین و صاحبان صنایع، هنرستان ها را بدون مضایقه حمایت کرده و تبلیغ و تبیین آنرا در دستور کار خود قرار دهیم.
استاندار ادامه داد: دانش آموختگان هنرستان روحیه ای دارند که بر اساس آن همواره جویای کار هستند و این موضوع در نهایت به کارآفرینی منجر خواهد شد.
طالبی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه توجه به کودکان استثنایی از اولویت های استان است، خواستار استفاده از حمایت و ظرفیت خیرین برای ارتقا سطح آموزش این کودکان شد.
 
 
منبع:استاندازی یزد

بخش نظردهی بسته شده است..