استاندار یزد تاکید کرد:

‌ضرورت تلاش دستگاه‌ها در راستای مناسب سازی شهر یزد برای معلولان

استاندار یزد در آئین رونمایی از پوستر اولین جشنواره ملی گردشگری معلولان با اشاره به اینکه تلاش برای تبدیل یزد به شهر دوست‌دار معلولان تلاشی بسیار ارزشمند است، ‌بر ضرورت تلاش همه دستگاه‌ها در راستای مناسب‌سازی شهر یزد برای معلولان تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز"محمدعلی طالبی" ‌استاندار یزد در آئین رونمایی از پوستر اولین جشنواره ملی گردشگری معلولان در یزد که در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد، ‌بیان کرد: تبدیل شدن یزد به عنوان شهر دوست‌دار معلول را باید همه دستگاه‌ها دنبال کنند و پیشقدم شدن شهرداری در این حوزه، وظیفه دیگران را بسیار سنگین می‌کند.

استاندار یزد با تاکید بر اینکه همه مدیران و دستگاه‌ها در این زمینه حتما اقدامات لازم را انجام دهند، ‌ادامه داد: وقتی که ما از یزد به عنوان شهر ‌میراث جهانی صحبت می‌کنیم، در واقع بخشی از معنا و مفهوم شهر جهانی این است که مناسب برای زندگی و رفت و آمد همه افراد جامعه به ویژه معلولان باشد.
طالبی تصریح کرد: سطح و شان شهر جهانی هم به این است که همه افراد در متن جامعه و پویایی شهر حضور داشته باشند و محدودیتی در این زمینه افراد را درگیر نکند.
عالی ترین مقام اجرایی استان گفت: این موضوع را به جامعه معلولان استان قول می‌دهیم که با جدیت در این حوزه حرکت کنیم و تمام توان و ظرفیت یزد را برای این منظور مورد استفاده قرار دهیم و حتی یزد را به عنوان یک شهر مطلوب گردشگری در ایران و دنیا معرفی کنیم.
استاندار یزد افزود: نکته دیگر بحث ایفای نقش اجتماعی است که امروز در شهرداری و شورای اسلامی شهر شاهد آن هستیم که بسیار قابل تقدیر است و این موضوع باید به همه دستگاه‌ها و نهادهای استان تسری پیدا کند.
طالبی در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه نوع نگاهی که شهرداری را به عنوان یک دستگاه اجتماعی معرفی می‌کند بسیار ارزشمند است، گفت: این نوع نگاه می‌تواند به اینکه دستگاه‌های دولتی، بخش خصوصی، نهادهای عمومی ‌و سازمان های مردم نهاد فعالانه‌تر در عرصه‌های اجتماعی حضور داشته باشند، کمک کند.
در پایان این مراسم از پوستر اولین جشنواره ملی گردشگری معلولین رونمایی شد.
شهر جهانی یزد در تدارک برای معرفی به عنوان شهر دوستدار معلولان است و اقدامات بسیار گسترده‌ای در حوزه مناسب‌سازی فضاهای شهری صورت گرفته است.
گفتنی است از جمله برنامه‌هایی که در این راستا طرح‌ریزی شده، اولین جشنواره ملی گردشگری معلولان است که در بافت تاریخی یزد از تاریخ دهم تا بیستم آذر ماه سال جاری برگزار می‌شود و یزد میزبان ٧٠ نفر از معلولان ضایعه نخاعی کشور در این جشنواره است.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..