مدیر مرکز درمانی و تحقیقاتی دیابت استان یزد:

نقطه اول خطر دیابت کشور ردیف بودجه مستقل ندارد

مدیر مرکز درمانی و تحقیقاتی دیابت از یزد به عنوان نقطه اول خطر دیابت در کشور یاد کرد و گفت: تنها مرکز درمانی و تحقیقاتی در این استان، ردیف بودجه مستقل ندارد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا آقایی میبدی با اشاره به اینکه در پایش های مختلفی که در استان یزد انجام شده، یزدی‌ها رتبه اول را در زمینه ابتلا به دیابت داشته اند، اظهار داشت: بر همین اساس ضرورت راه اندازی مرکز تحقیقاتی، پژوهشی و درمانی در زمینه دیابت در یزد به شدت احساس و با کمک خیران، این مرکز راه اندازی شد.

 
وی با بیان اینکه از آن سال تاکنون در این مرکز اقدامات پژوهشی، آموزشی و درمانی بسیار خوبی انجام شده و خدمات بسیار خوبی به بیماران دیابتی ارائه شده است، افزود: یکی از این نمونه ها، راه اندازی کلینک زخم پا در این مرکز است.
 
آقایی میبدی عنوان کرد: بیماران بسیاری که پزشکان نظر به قطع پای آنها داده بودند، به این مرکز مراجعه کردند و با انجام پانسمان ایرانی با مبالغ بسیار کم و در حد ۹ هزار تومان، بیمار بهبود یافته و به زندگی عادی خود باز گشته است.
 
مدیر مرکز درمانی و تحقیقاتی دیابت یزد ادامه داد: آموزش به بیماران از تغذیه تا نحوه تزریق انسولین، پیگیری وضعیت بیماران و انجام اقدامات متعدد پژوهشی، اجرای برنامه های مختلف برای اطلاع رسانی عمومی و … از جمله اقدامات این مرکز است.
 
وی با اشاره به حجم گسترده ای از فعالیت هایی که در این مرکز انجام می شود، تصریح کرد: این مرکز ردیف بودجه مستقل ندارد و ما برای تامین هزینه ها، از مسئولان استان و دانشگاه علوم پزشکی کمک می گیریم که البته تاکنون نیز مساعدت خوبی در این زمینه داشته اند اما با توجه به اینکه یزد نقطه اول خطر دیابت در کشور است، امیدواریم به درخواست این مرکز برای دریافت ردیف بودجه ای مستقل، پاسخ مثبت داده شود.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..