رصدخانه تکنولوژی نوین در دانشگاه آزاد یزد ایجاد می‌شود

مدیر دفتر تحقیقات شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت: ارتباط شرکت توزیع نیروی برق با دانشگاه آزاد اسلامی با ایجاد رصدخانه تکنولوژی نوین در دانشگاه و داشتن ظرفیت‌های خوب فنی، گسترش خواهد یافت.

به گزارش یزدی نیوز«محمد مهدی جوکار» در جمع برخی از اساتید صاحب‌نام دانشگاه آزاد اسلامی مرکز یزد از دانشگاه به عنوان محل تربیت نیروهای متخص و ماهر یاد کرد و گفت: به کمک دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانیم نیازهای تحقیقاتی خود را در جهت مناسب به کار بببندیم و از دانش اساتید برای داوری طرح‌ها و هدفمندسازی اولویت‌های تحقیقاتی بهره بگیریم.

 
وی ارتباط بین یک نهاد علمی با حوزه صنعت را بسیار مهم و حرکت این دو چرخ دنده حیاتی برای توسعه و ارتقا صنعت برق را حائز اهمیت خواند و خاطرنشان کرد: اهم اولویت‌های پژوهشی ما در حال حاضر در بخش فنی شامل اتوماسیون شدن شبکه‌های توزیع برق، افزایش قابلیت اطمینان، ریز شبکه‌ها و کاهش تلفات برق است.
 
جوکار اضافه کرد: در زمینه‌های غیرفنی افزایش بهره‌وری نیروی انسان و ارتقاء عوامل انگیزشی برای شرکت توزیع برق بسیار مهم به شمار می‌رود.
 
وی با ابراز خرسندی از برقراری پیوند بین صنعت برق و دانشگاه آزاد، از ایجاد رصدخانه تکنولوژی نوین برای به روز رسانی فعالیت‌ها استقبال کرد و اظهار کرد: صنعت برق به عنوان یک صنعت حساس و زیربنایی، علاوه بر به روز‌رسانی اطلاعات، نیازمند بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا است.
 
مدیر دفتر تحقیقات شرکت توزیع نیروی برق استان افزود: دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل برخورداری از اساتید متخصص، مجرب،  با دانش روز  و حضور موفق در بخش‌های مختلف صنعتی می‌تواند شرکت توزیع نیروی برق را برای رسیدن به اهداف خود همراهی کند.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..