مدیر مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد خبر داد؛

راه‌اندازی کلینیک تمام ایرانی زخم پای دیابتی در یزد

مدیر مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد با اشاره به ضرورت توجه به آموزش برای پیشگیری از ابتلا به دیابت، گفت: کلینیک تمام ایرانی درمان زخم پای دیابتی در استان یزد راه‌اندازی شده است.

به گزارش یزدی نیوزدکتر «سید محمد رضا آقایی» در نشست خبری هفته ملی دیابت که با حضور رییس و معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد برگزار شد، با اشاره به نقش خبرنگاران در ارتقاء سواد سلامت و همچنین کاهش مبتلایان به دیابت، اظهار کرد: پیشگیری از ابتلا و استمرار فرآیند درمانی دیابت از جمله ضرورت‌های اجرایی برای مقابله شیوع دیابت است.

 
وی با اشاره به اهمیت اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان استان یزد،افزود: آموزش اقشار مختلف جامعه در مورد چگونگی پیشگیری از ابتلا به بیماری ضروری است.
 
مدیر مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد در ادامه با بیان این که کلینیک تمام ایرانی زخم پای دیابتی در یزد راه‌اندازی شده است، گفت: در این کلینیک،خدمات درمان زخم پای دیابتی با حضور متخصص غدد، متخصص طب ایرانی و پرستار با هزینه هایی بسیار کمتر از روش‌های نوین انجام می‌شود.
 
آقایی ویزیت روزانه بین ۲۰ تا ۳۰ بیمار دیابتی جهت درمان زخم پا را از جمله ویژگی‌ های خدماتی این کلینیک در استان یزد دانست و تصریح کرد: ارتقا سواد سلامت جامعه یکی از اولویت های اجرایی دانشگاه علوم پزشکی در یزد است.
 
این مسئول با اشاره به برنامه های هفته ملی دیابت، از راه‌اندازی کمپین «من قول می‌دهم» در استان یزد خبر داد و خاطرنشان کرد: علاقه مندان می‌توانند جهت شرکت در این پویش،کلمه «من قول می‌دهم» را به شماره ۳۰۰۰۰۶۱۵۹ ارسال کنند.
 
وی در پایان سخنان خود گفت: غربالگری رایگان در هفته دیابت و جشنواره خوشمزه‌های سالم از دیگر برنامه‌های مدیر مرکز تحقیقاتی-درمانی دیابت یزد در هفته ملی دیابت است.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..