شهردار میبد در حاشیه همایش شهرهای جهانی صنایع‌دستی:

ضرورت ایجاد زیرساخت‌های میزبانی رویدادهای بین‌المللی صنایع دستی در میبد

شهردار میبد از حضور شهر جهانی زیلو در همایش بین‎المللی شهرداران شهرهای جهانی صنایع دستی خبر داد و آن را اولین گام مهم این شهر پس از جهانی شدن عنوان کرد.

به گزارش یزدی نیوز«علیرضا نقوی» با اشاره به برگزاری همایش بین‎المللی شهرداران شهرهای جهانی صنایع دستی در کشور چین، این همایش را فرصتی ارزشمند برای عرضه هنرصنعت جهانی زیلو به جهانیان عنوان کرد و گفت: در این همایش با مستندهای تهیه شده به زبان انگلیسی، نحوه بافت زیلو، کاربردها و فرآیند جهانی شدن آن به نمایش گذاشته شد.

 
وی با بیان این که نمایندگان ۲۰ کشور دنیا در این همایش حضور دارند، تصریح کرد: در همایش امسال که به میزبانی شهر اکسی چین در حال برگزاری است، پنج شهر از کشورمان شامل شهرهای مریوان، لاله‌جین، میبد، سیرجان و سراوان به نمایندگی از روستای کلپورگان حضور دارند.
 
به گفته وی، همچنین در این همایش ۹ هنرمند شاخص صنایع‌دستی کشورمان از شهرهای تبریز، اصفهان، مشهد، آباده، میبد، سیرجان، مریوان، لاله‌جین و روستای کلپورگان به همراهی هیأتی چهار نفره از مسئولان معاونت صنایع دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این همایش حضور دارند.
 
نقوی در ادامه اظهار کرد: در حاشیه این همایش، نمایشگاهی برگزار و صنایع‎دستی جهانی در آن ارائه شده که غرفه زیلو میبد مورد استقبال مردم چین و دیگر کشورها قرار گرفته است.
 
شهردار میبد با اشاره به وجود مدارس صنایع دستی در چین، خاطرنشان کرد: در ایران کمتر کودکان و نوجوانان با صنایع‎دستی آشنا هستند در حالی که مدارس صنایع دستی کشور چین به گونه‌ای فعالیت می‌کنند که کودکان در کنار علم و دانش با فرهنگ و صنایع دستی خود نیز آشنا شوند.
 
وی ایجاد یک مرکز آموزشی بافت زیلو برای کودکان را از برنامه‎های ضروری در میبد خواند و گفت: یکی از مزیت‎های این اقدام حفظ فرهنگ و زنده نگه‎داشتن آن برای نسل‌های آینده است چرا موظف هستیم تا دانش صنایع‎دستی را از گذشته و با قوت، به نسل‎های بعد انتقال دهیم.
 
این مسئول ارتباط بیشتر میبد با شهرهای جهانی صنایع‎دستی را از مزایای این همایش دانست و گفت: باید زیرساخت‌ها و فرهنگ پذیرش دیگر فرهنگ‌ها را در میبد ایجاد کنیم تا بتوانیم میزبان رویدادهای بین‌المللی صنایع دستی در این شهر باشیم.‌
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..