امام جمعه یزد:

کارآفرینان برای تامین قطعات دستگاه‌ها از توان کارگران بهره بگیرند

امام جمعه یزد گفت: کارآفرینان برای تامین قطعات دستگاه های خود از توان کارگران و مهندسان بهره بگیرند زیرا آنها سالهای متمادی با این دستگاه ها کار کرده اند.

به گزارش یزدی نیوزآیت الله محمدرضا ناصری در جمع کارگران یکی از شرکت های تعاونی تولید نخ در یزد با تاکید بر اینکه سیستم آموزشی ما باید مبتنی بر تدین، تعقل و تفکر باشد، اظهار داشت: سیستمی که هم اکنون در کشور ما در حال اجراست، ۱۰۰ سال پیش توسط انگلیسی ها به کشور تحمیل شد و در این سیستم تفکر و تعقل جایگاهی ندارد.

 
وی با بیان اینکه یکی از راه های پیشرفت کشور، افزایش توان علمی است، افزود: انگلیسی ها برای اینکه کشور ما از نظر علمی از آنها پیشی نگیرد، سیستمی را در کشور اجرایی کردند که بر اساس آن دانش آموز فقط باید بخواند و نمره بگیرد.
 
ناصری تصریح کرد: نتیجه این سیستم، این است که امروز در صنعت ما، وابستگی بسیاری به چشم می خورد و گاه یک کارخانه باید ماه ها معطل یک قطعه بماند تا از خارج وارد شود.
 
وی تاکید کرد: آموزشی که همراه با تفکر و تعقل نباشد، هرگز نمی تواند به درجات بالای پیشرفت دست پیدا کند و به همین دلیل نیز چنین آموزشی نمی‌تواند جوانان ما را به درجات بالا برساند.
 
امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه هر کجا بر توان داخلی تکیه کردیم و این سه اصل را مورد استفاده قرار دادیم به بالاترین درجات علمی جهان رسیدیم، افزود: همین که ما در عرصه‌هایی مثل نظامی و هسته‌ای به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کردیم، دشمنان را عصبانی کرده است.
 
وی، پیشرفت در این عرصه‌ها را مرهون جوانان متخصص، متدین و تلاشگر داخلی دانست و افزود: در هر عرصه‌ای که به دشمن دل بستیم، به هیچ عنوان پیشرفت نکردیم اما در مقابل هر کجا که دل از دشمن بریدیم و به جوانان خود تکیه کردیم، به بالاترین سطح پیشرفت رسیدیم.
 
ناصری با بیان اینکه تفکر باید در آموزش و پرورش ما به صورت خاص وجود داشته باشد، افزود: اکنون فرزندان ما از روز اول ابتدایی تا زمانی که دیپلم خود را می‌گیرند، ۱۲ سال درس می‌خوانند ولی در طول این ۱۲ سال حتی ۱۲ ساعت هم تفکر عمیق در ارتباط با مباحث درسی که به آنها بیان می‌شود، ندارند و تنها به حفظ کردن محتوای کتاب ها می پردازند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه کارفرمایان زمانی که قطعه ای خراب می شود، از کارگران خود بخواهند برای ساخت آن تلاش کنند زیرا شاید در بین کارگران افراد نخبه، فنی و دارای مهارت وجود داشته باشد.
 
وی تاکید کرد: در بسیاری از کارخانجات، کارگران سالهای متمادی با یک دستگاه کار کرده اند و انشالله که تفکر و بررسی کرده اند که این دستگاه چگونه کار می کند و در هنگام خرابی دستگاه یا قطعه، بتوانند کاری انجام دهند.
 
ناصری تصریح کرد: به طور قطع استعداد چینی ها از کارگران و مهندسان ما بالاتر نیست اما عجیب است که نیازمندیهای خود را نمی توانند تامین کنند که امیدواریم این روال تغییر کند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..