مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد:

اشتیاق مردم یزد به کتاب و کتابخوانی افزایش یافته است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: اشتیاق مردم یزد به مقوله کتاب و کتابخوانی نسبت به گذشته افزایش یافته است.

به گزارش یزدی نیوزمجید جوادیان زاده،  در نشست بانوان کتابخوان یزد در کتابخانه دکتر جوادی با اشاره به اینکه میل و اشتیاق مردم یزد به مقوله کتاب و کتابخوانی افزایش یافته است، اظهار داشت: به نظر می رسد میل به معنایابی در مردم یزد افزایش یافته و این امر آنها را به کتابخوانی ترغیب کرده است.

 
وی با اشاره به اینکه زندگی در جامعه امروز، نیازهای معنوی را در افراد افزایش داده است، افزود: احساس نیاز معنوی نیز کتابخوانی را در جامعه پررنگتر کرده است.
 
مدیرکل ارشاد استان یزد با بیان اینکه یزد در زمینه های مختلف صنعتی و معدنی و تولید همواره از استانهای پیشتاز کشور بوده است، افزود: یزدی ها با کمترین امکانات در اقتصاد سرآمد شده اند و این توانمندی در عرصه فرهنگی نیز مشاهده می شود.
 
جوادیان زاده با تاکید بر اینکه در زمینه فرهنگی فعالیت های خوبی در استان یزد صورت گرفته است، عنوان کرد: یکی از شاخص ترین فعالیت ها، ارائه طرح های خوب کتابخوانی است که این طرح ها منجر به معرفی یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران در سال ۹۸ شد.
 
وی خاطرنشان کرد: پایتخت کتاب ایران شدن یزد، زمینه ای برای رشد بیشتر و تسریع در جهش فرهنگی استان یزد است و امیدواریم بانوان نیز در این زمینه نقش خود را به درستی ایفا کنند.
 
 در این نشست از پنج نفر بانوی برتر کتابخوان یزد تجلیل شد و از طرف مدیرعامل خانه کتاب ایران نیز مبلغ ۳۰ میلیون ریال بن خرید کتاب به بانوان کتابخوان کتابخانه دکتر جوادی یزد اهدا شد.
 
همچنین با حضور خانواده مرحومه ملیحه اقبالی، کتابدار اهدا کننده عضو یزدی از پوستر دومین جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی استان یزد یادمان مرحومه ملیحه اقبالی رونمایی و از خانواده آن مرحوم نیز تجلیل شد.
 
 
منبع:خیرگزاری مهر
 
 
 

بخش نظردهی بسته شده است..