مدیر جهاد کشاورزی بهاباد:

۷۰ تن پیاز زعفران بین زعفران‌کاران بهاباد توزیع شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهاباد از توزیع ۷۰ تن پیاز زعفران بین زعفران‌کاران شهرستان بهاباد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز مهدی عبدالحسین زاده در مراسم افتتاحیه جشنواره زعفران اظهار داشت: شهرستان بهاباد تا سال گذشته ۳۷۰ هکتار زیر کشت محصول زعفران داشت که امسال حدود ۳۰ درصد به این میزان سطح زیرکشت اضافه شده است.

 
وی با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر ۴۰۰ هکتار از اراضی شهرستان بهاباد به کشت زعفران اختصاص یافته است، افزود: کیفیت زعفران تولیدی بهاباد در کشور حرف اول را می زند و این شهرستان در میزان تولید زعفران نیز در استان پیشرو است.
 
عبدالحسین زاده با اشاره به اجرای برنامه های حمایتی از کشاورزان عنوان کرد: علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی، ۷۰ تن پیاز نیز بین زعفران‌کاران این شهرستان توزیع شده است.
 
مدیر جهاد کشاورزی بهاباد ادامه داد: با توجه به کم آبخواه بودن این گیاه و ارزآوری بالایی که دارد، زمینه اشتغال خوبی در روستاهای شهرستان ایجاد شده است.
 
وی افزود: با توجه به معیشت مبتنی بر کشت زعفران در روستاهای بخش آسفیچ و تاثیر آن بر فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مردم، ثبت میراث فرهنگی این محصول می تواند منجر به برندسازی زعفران، رونق تولید و اشتغال پایدار در منطقه شود.
 
 جشنواره زعفران با همکاری بخشداری آسفیچ، مدیریت جهاد کشاورزی، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و فرمانداری بهاباد آغاز شده و تا پایان آذرماه ادامه دارد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر
 
 
 

بخش نظردهی بسته شده است..