۶۶۷ مددجوی کمیته امداد یزد امسال صاحب شغل شدند

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد گفت: 667 فرصت شغلی طی هفت‌ماهه امسال برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد این استان ایجاد شد.

به گزارش یزدی نیوز«امیر زین‌العابدین قمی» با اشاره به اهمیت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی براساس توصیه‌های مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: ۲۳ میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومان وام اشتغال طی هفت‌ماهه سال جاری به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و اقشار نیازمند استان اعطا شد.

 
وی با بیان این که طی هفت‌ماهه سال جاری ۶۶۷ فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان ایجاد شده است، ادامه داد: در این راستا هشت میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان از تسهیلات اعطایی از محل منابع قرض‌الحسنه بانکی، سه میلیارد و ۴۱۲ میلیون تومان از طریق صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت، شش میلیارد و ۲۱۸ میلیون تومان از محل منابع اشتغال روستایی و عشایری و پنج میلیارد و ۴۸۵ میلیون تومان به‌صورت تلفیقی و هم‌افزایی بانک مهر ایران و صندوق کارآفرینی امید به مددجویان متقاضی اشتغال پرداخت‌ شده است.
 
به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، زین‌العابدین قمی خاطرنشان کرد: کمک به بهبود فضای کسب‌ و کار و اشتغال پایدار اقشار نیازمند با رویکرد توسعه مشاغل خانگی، خرد و زودبازده با اولویت تولید روستایی و صنایع‌دستی، ایجاد فرصت‌های جدید اقتصادی با رویکرد توانمندسازی گروه‌های هدف در عرصه‌های کشاورزی، دام‌پروری، صنعت، معدن و خدمات در مناطق محروم برای کمک به مهاجرت معکوس، مدیریت زنجیره‌های تولیدی و دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی، صنایع تبدیلی و صنایع‌دستی در مناطق محروم و روستایی و همچنین افزایش و پایدارسازی تولیدات اقشار نیازمند از طریق مدیریت فرآیندهای تولید و بازرگانی در راستای استحکام اقتصاد خانواده از اهمیت ویژه‌ای در کمیته امداد برخوردار است.
 
به گفته‌ی وی، ۷۴ درصد طرح‌های اشتغالزایی ایجاد شده توسط کمیته امداد استان یزد در همین مدت مربوط به طرح‌های خودکفایی، ۲۴ درصد توان‌افزایی و دو درصد کارانگیزی بوده است که البته ۱۶۰ مورد وام مجدد نیز برای توسعه کار به مددجویان تحت حمایت اعطاشده است.
 
معاون اشتغال کمیته امداد یزد در پایان نیز تصریح کرد: ۱۱ میلیارد و ۴۶۲ میلیون تومان از تسهیلات پرداختی در هفت‌ ماهه نخست امسال در بخش دام‌پروری، پنج میلیارد و ۸۱۹ میلیون تومان خدمات، سه میلیارد و ۱۴۱ میلیون تومان کشاورزی، دو میلیارد و ۱۷۷ میلیون تومان فعالیت‌های صنعتی و معدنی و ۶۴۶ میلیون تومان صنایع‌دستی و ۱۰۰ میلیون تومان شیلات بوده است.
 
کمیته امداد استان یزد در سال گذشته با پرداخت ۴۱ میلیارد و ۱۸۵ میلیون تومان وام اشتغال زمینه ایجاد حدود دو هزار فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت را فراهم کرده است.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..