رئیس هیات مدیره صندوق احیای میراث کشور مطرح کرد؛

روستای ۲۵۰۰ ساله سریزد مکان مناسب سرمایه گذاری گردشگری

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی کشور، روستای سریزد را مکان مناسبی برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری خواند و گفت: این روستا با قدمت دو هزار و ۵۰۰ سال، شهری است که اولین امانت خانه جهان را دارد.

به گزارش یزدی نیوز«هادی میرزائی» مدیرعامل و رئیس هیات مدیره صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی در مراسم افتتاح جشنواره انار سریزد مهریز که امروز جمعه ۱۷ آبان برگزار شد، با اشاره به این که صندوق احیاء فرصتی را در اختیار سرمایه گذاران و فعالان حوزه گردشگری برای بهره‌برداری از بناهای تاریخی متناسب با شأن اثر قرار می‌دهد، گفت: روستای سریزد با قدمت دو هزار و ۵۰۰ ساله مکان مناسبی برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری است چرا که این مکان شهری است که اولین امانت خانه جهان را دارد و این نشان از اهتمام و اعتماد مردم به یکدیگر و حاکمانشان بوده است.

 
وی افزود:پس از جمهوری اسلامی، این وحدت و همگرایی دوباره به مردم برگشته و امیدوار هستیم که این اتحاد استمرار داشته باشد.
 
میرزائی با بیان این که گردشگری یزد در زمان دولت تدبیر و امید رشد قابل توجهی داشته است، تصریح کرد: در این زمان میزان گردشگری شهر یزد از ۱۸ هزار نفر به ۱۸۰ هزار نفر رسیده و امیدوار هستیم میزبانی مردم یزد همچنان که در سابقه تاریخی شهرشان ثبت شده، به طور روزافزون تداوم داشته باشد.
 
سوق یافتن اقتصاد استان یزد به سوی گردشگری
 
«سید مصطفی فاطمی» مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگی و صنایع دستی استان یزد نیز در مراسم افتتاحیه جشنواره انار سریزد با اشاره به این که از ظرفیت گردشگری یزد بهره‌برداری خوبی نشده است، گفت: با وجود قابلیت‌های زیاد حوزه گردشگری استان یزد برای عرضه به تمام دنیا تاکنون از این ظرفیت به خوبی بهره‌برداری نکردیم.
 
وی صنعت گردشگری را جایگزین مناسبی برای صنایع آلاینده و معادن دانست و گفت: امیدوار هستیم روزی کل اقتصاد استانمان از ناحیه گردشگری باشد و بتوانیم از این ظرفیت غنی که اجدادمان به یادگار گذاشته‌اند به خوبی استفاده کنیم.
 
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگی و صنایع دستی استان یزد از افزایش تعداد گردشگر، بومگردی و اماکن گردشگری در استان یزد خبر داد و گفت: گردشگران داخلی و خارجی از اماکن اقامتی تاریخی یزد به خوبی استقبال کرده و به تازگی اقتصاد استان به سمت گردشگری سوق پیدا کرده است.
 
وی با اشاره به شهرت انار سریزد در بین ایرانیان تصریح کرد: جشنواره انار امسال با شکوه خاصی در استان یزد برگزار می‌شود و سریزد مهریز نیز امسال برای اولین بار میزبان برگزاری این جشنواره است.
 
فاطمی در پایان خاطرنشان کرد: با همکاری مردم استان در سال‌های آتی روند برگزاری جشنواره‌ها به صورت کامل به مردم و بخش خصوصی واگذار خواهد شد.
 
 
منبع:ابسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..