آب، مطالبه اصلی ابرکوهی‌ها از رئیس‌جمهور

فرماندار ابرکوه مهم‌ترین درخواست مردم این شهرستان در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان یزد را تخصیص سهم ابرکوه از آب انتقالی دریای عمان به یزد اعلام کرد.

به گزارش یزدی نیوز«محمد کاظمی‌نسب» در آستانه سفر کاروان تدبیر و امید به استان یزد در جمع خبرنگاران گفت: در حوزه تامین آب برای توسعه استان یزد، خط انتقال آب از دریای عمان به یزد مدنظر دولتمردان است که با اعتبار قابل‌توجهی که در این سفر تصویب خواهد شد، سالانه ۲۵۰ میلیون مترمکعب آب به یزد منتقل می‌شود.

 
 وی خاطرنشان کرد: در همین راستا مهم‌ترین درخواست شهرستان ابرکوه طی این سفر اختصاص سهم ابرکوه از آب انتقالی دریای عمان به یزد است که امیدواریم با هماهنگی‌هایی که انجام می‌شود، تخصیص مناسبی برای این شهرستان در نظر گرفته شود.
 
به گزارش ایسنا، کاظمی‌نسب همچنین در این نشست اعلام کرد: تبدیل ابرکوه به منطقه ویژه اقتصادی که در مجلس تصویب و تسریع آن نیازمند دستور دولتمردان است، ایجاد شهرک سنگ در ابرکوه با هدف ساماندهی و فرآوری سنگ‌های ساختمانی و عرضه آن به بازارهای داخلی و خارجی و همچنین ساخت باند دوم جاده ابرکوه – جرقوئیه از جمله محورهای توسعه شهرستان در این سفر معرفی خواهد شد.
 
وی با بیان این که «رضا اردکانیان» وزیر نیرو به عنوان نماینده رئیس‌جمهور میهمان ابرکوه خواهد بود، گفت: طرح‌های پست برق ۲۳۰ کیلوولت، با اعتباری بالغ‌ بر ۳۶ میلیارد تومان، سالن ورزشی ۱۲۰۰ نفری روستای ده عرب و فاز اول طرح توسعه بیمارستان در سفر وزیر نیرو و همچنین «مسعود سلطانی فر» وزیر ورزش و جوانان، به ابرکوه افتتاح می‌شود.
 
فرماندار ابرکوه عنوان کرد: توجه ویژه به زیرساخت‌ها، مشکل کم‌آبی و تأمین آب از منابع پایدار، فناوری‌های نوین، شرکت‌های دانش‌بنیان، اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، گردشگری، اتمام طرح‌های نیمه‌تمام، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، صندوق‌های مالی و بنیادهای خیریه و عام‌المنفعه، توجه به فرصت‌های سرمایه‌گذاری، از ویژگی‌های مصوبات سفر رئیس‌جمهور به یزد خواهد بود.
 
مقام عالی دولت در ابرکوه در این نشست ادامه داد: شاخص‌های استان برای اتمام طرح‌های نیمه‌تمام و شروع طرح‌های جدید، توجه به محیط‌زیست پایدار، توسعه متوازن و متعادل با توجه ویژه به مناطق کمتر برخوردار، طرح‌های فراگیر که برای همه استان مفید باشد، ریل‌گذاری برای توسعه استان مبتنی بر سند آمایش، تغییر رویکرد از صنایع آلاینده و پر آبخواه و هزینه‌بر و اشتغال در استان است.
 
وی از دیگر درخواست‌های شاخص ابرکوه در سفر مذکور را تکمیل بیمارستان خاتم‌الانبیا و مراکز بهداشتی، تقویت فضاهای آموزشی، جاده ابرکوه- مروست، جاده تفت- ابرکوه- سورمق با پیش‌بینی اعتبار بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد.
 
کاظمی نسب همچنین به سالروز ورود امام رضا (ع) به ابرکوه و اجرای مراسم آیینی استقبال از کاروان نمادین این امام همام اشاره کرد و گفت: در روز ۱۷ آبان میزبان حجت‌الاسلام «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی خواهیم بود که امید است تکمیل مجتمع رفاهی و خدماتی بین راهی آستان قدس و همچنین اجرای طرح ساماندهی مسجد بیرون (منزلگاه امام رضا (ع) در ابرکوه)، از جمله دستاوردهای این سفر باشد.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..