افتتاح طرح‌های بزرگ صنایع کشاورزی در سفر رییس جمهور به یزد

همزمان با سفر ریاست جمهور به استان یزد شش طرح بزرگ صنایع تبدیلی و غذایی بخش کشاورزی در این استان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش یزدی نیوز«علیرضا طاقه‌باف» مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان یزد ضمن اعلام این خبر، تصریح کرد: این واحدهای تولیدی با سرمایه‌گذاری ۳۴۷۰ میلیارد ریال در شهرستان‌های یزد، اشکذر، تفت و مهریز آماده بهره‌برداری شده‌اند و با افتتاح آنها ۵۰۵ نفر به صورت مستقیم به کار گرفته می‌شوند.

 
وی این طرح‌ها را شامل کارخانه تولید انواع کنسانتره میوه شرکت پیشگامان کویر یزد با ظرفیت ۹ هزار تن ، کشتارگاه سپید مرغ شیرکوه با ظرفیت ۳۲ هزار و ۵۰۰ تن، فراورده‌های کنجدی شرکت مهسان سلامت آرشین با ظرفیت تولید ۵۲۰۰ تن، شرکت فراورده‌های گوشتی پرند با ظرفیت ۸۰۰ تن، سردخانه دو مداره شرکت پیشگامان توسعه بندرخشک با ظرفیت ۱۵ هزار تن، کارخانه خوراک دام شرکت جامع گستر با ظرفیت ۱۰۰هزار تن برشمرد.
 
به گفته طاقه‌باف، راه‌اندازی این واحدهای تولیدی کمک شایان توجهی را به فرآوری محصولات بخش کشاورزی و اشتغال‌زایی در این عرصه برای استان یزد خواهد کرد.
 
این مسئول همچنین با بیان این که افزایش ظرفیت جذب مواد خام واحدهای صنایع غذایی بخش کشاورزی از ۴۴۵ هزار تن به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن طی سال‌های ۹۲ تا ۹۷، با بهره‌برداری از ۱۵۷ واحد صنایع کشاورزی که منجر به اشتغال مستقیم  ۳۴۴۲نفر در این بخش شده است را از ثمرات ارزشمند دولت تدبیر و امید دانست.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..