آنفلوانزا یکی از ١٠ بیماری خطرناک سال ۲۰۱۹

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: آنفلوانزا جزو یکی از ١٠ خطر جدی مطرح شده از سوی سازمان بهداشت جهانی در در سال ٢٠١٩ میلادی است.

به گزارش یزدی نیوز«محمدرضا دهقانی» در کنفرانس علمی آنفلوآنزا در یزد، با بیان این که در سال ۲۰۱۹ سازمان بهداشت جهانی به ۱۰ خطر اشاره کرده که بیماری آنفلوانزا جزو آنهاست،‌ اظهار کرد: باید همه همکاران در حوزه بهداشت و درمان هوشیار بوده و با توجه به رسیدن فصول سرد مراقبت جدی در برابر این بیماری انجام دهند.

 
وی افزود: آخرین تجربه جهانی، بروز پاندمی این بیماری در سال ۲۰۰۸ میلادی بود که ۸۴ کشور جهان را آلوده کرد که منجر به ۱۸۰ هزار مرگ در جهان و ۱۴۰ مورد در کشور ایران شد.
 
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: با توجه به افزایش موارد قطعی بیماری آنفلوانزا امسال در استان یزد، زنان باردار، سالمندان بالای ۵۰ سال، کودکان، بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن ریوی، قلبی، خونی، کلیوی، کبدی و متابولیک مهمترین گروه‌های در معرض خطر بیماری آنفلوانزا هستند.
 
دهقانی تصریح‌ کرد: واکسیناسیون از عوارض شدید بیماری و مرگ و میر می‌کاهد و موارد بستری را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.
 
این مسئول ادامه داد: بهترین زمان واکسیناسیون سالیانه علیه بیماری آنفلوانزا در مهر ماه است، هر چند تزریق این واکسن در هر موقع از طول سال موثر خواهد بود و می توان با آموزش توصیه های بهداشتی به بیماران از قبیل رعایت آداب سرفه، استفاده از ماسک، شستشوی مداوم دستها، ماندن در منزل و عدم حضور در اماکن شلوغ و تجمعی می توان از انتشار این بیماری در جامعه جلوگیری بعمل آوریم.
 
کنفرانس علمی تقویت نظام کنترل و مراقبت بیماری آنفلوانزا ویژه مدیران گروه‌های آموزشی، فوکال پوینت‌های علمی شهرستان‌ها، پزشکان اورژانس و کارشناسان حوزه بهداشت و درمان تشکیل شد.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..