موافقت با درخواست آزادی ۶ زندانی در کمیسیون عفو یزد

دبیر کمیسیون عفو و بخشودگی استان یزد از موافقت با درخواست شش نفر در کمیسیون عفو استانی خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«سعیدرضا پارسائیان» با بیان این که در مجموع ۱۰ پرونده در کمیسیون عفو مطرح شده که از این تعداد چهار پرونده با مخالفت اعضا روبرو شده، اظهار کرد: شش پرونده ضمن کسب موافقت کمیسیون عفو استانی جهت قطعی شدن به دبیرخانه کمیسیون مرکزی ارسال شد.

 
وی افزود: موضوع پرونده طرح شده دو مورد از جرائم مرتبط با مواد مخدر بود و هشت مورد دیگر نیز به جرائم کیفری همچون سرقت، کلاهبرداری و مواردی از این قبیل مربوط بود.
 
دبیر کمیسیون عفو و بخشودگی استان یزد، اخذ رضایت شاکی جبران ضرر و زیان‌، اظهار ندامت از گذشته و بیش‌بینی اصلاح مجرمین را از شاخصه‌های مؤثر در موافقت با پیشنهاد عفو اعلام کرد و گفت: حسن رفتار در زندان، و گذراندن بخشی از مجازات قطعی از دیگر شاخصه‌های مورد لحاظ در کمیسیون عفو است.
 
پارسائیان در ارتباط با موارد خارج از شمول عفو نیز تصریح کرد: مطابق ماده ۲۶ آئین‌نامه، قاچاق حرفه‌ای، موارد حق‌الناس و سرقت مسلحانه مشمول عفو نمی‌شود.
 
این مسئول در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: علاوه بر این مصادیق مهم جرایم جاسوسی، محاربه، قاچاق سلاح و مهمات، اختلاس، ارتشا و آدم‌ربایی و نیز جرایم مستوجب حد شرعی اعدام و رجم‌(مانند زنای محصنه، زنای به عنف و لواط) مشروط بر این که جرم با شهادت شهود ثابت شده باشد، مشمول عفو نمی‌شوند.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..