جشنواره زردک خرانق ۲ ساله می‌شود

بخشدار خرانق با اشاره به آغاز فصل برداشت هویج زرد(زردک) در این منطقه، از برگزاری دومین جشنواره زردک خرانق در اواخر آذرماه خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«جاوید عیدانی» در این باره خاطرنشان کرد: برگزاری چنین برنامه‌های نظام‌مندی در معرفی روستاها به منظور گسترش صنعت گردشگری تاثیرگذار خواهد بود و این در حالی است که خوشبختانه این جشنواره در سال گذشته نیز با استقبال بی‌نظیر مردم استان و دیگر استان‌های کشور مواجه شد.

 
وی افزود: بخشی از هدف برگزاری این جشنواره در این سطح، ایجاد شور و نشاط و شادابی و نیز توجه به تلاش کشاورزان روستایی و ایجاد انگیزه فعالیت یکپارچه جوانان در کنار این قشر زحمتکش از جامعه در بین مردم این بخش و نیز تقدیر و تجلیل از کشاورزان است.
 
عیدانی یادآور شد: از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره‌ در سال دوم نیز غنی‌سازی اوقات فراغت، توجه به بازی‌های بومی محلی و آشنایی نسل جدید با فرهنگ‌های گذشتگان و آداب ‌و رسوم در دست فراموشی گذشتگان و همچنین بهره ‌مندی از غذای سالم و معرفی محصول زراعی زردک به همشهریان و همچنین معرفی موسیقی محلی این منطقه خواهد بود.
 
وی گفت: اولین جشنواره زردک خرانق در سال گذشته با برگزاری بازی‌های بومی و محلی و نمایشگاه دستاوردهای روستاییان این بخش همراه بود و در مراسم جشنی از کشاورزان نمونه زردک‌کار خرانق نیز تجلیل شد.
 
به گفته بخشدار بزرگ‌ترین بخش کشور که در شهرستان اردکان یزد واقع شده است، این جشنواره اواخر آذرماه در روستای خرانق برگزار خواهد شد.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..