نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه اردکان آغاز بکار کرد

همزمان با ایام خجسته ربیع الأول با پیگیری های مستمر مسئولین دانشگاه اردکان یکی از آرزوهای دیرینه دانشگاهیان اردکان محقق و نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه اردکان رسما فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش یزدی نیوزحجت الاسلام «مهدی حرزاده» رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان یزد در مراسم معارفه مسئول این نهاد در دانشگاه اردکان به بیان اهمیت جایگاه فعالیت‌های فرهنگی در محیط‌های دانشگاهی پرداخت و اظهار کرد: فعالیت های دینی و فرهنگی هست که به حیات بشر عمق می بخشد.

 
وی با مقایسه زندگی در کشورهای غربی با میهن‌مان، گفت: اگرچه در کشورهای غربی به ظاهر قانون‌گرایی وجود دارد اما قانون‌گرایی کمتر در کنار ارزش‌ها و اخلاقیات مشاهده می‌شود.
 
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، برپائی نماز جماعت، پاسخگویی به شبهات، عتبات عالیات، ازدواج دانشجویی، برگزاری کلاس‌های معارف، عضویت در شورای فرهنگی  و عضویت در جلسات ناظر بر تشکل‌های دانشجویی را از جمله وظایف نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه عنوان و ابراز امیدواری کرد: با وجود نهاد در دانشگاه اردکان، شاهد تقویت برنامه‌های دینی و فرهنگی در دانشگاه باشیم.
 
حجت الاسلام «سید اسماعیل شاکر» امام جمعه اردکان در سخنانی به شرایط فرهنگی و اجتماعی کشور اشاره کرد و گفت: دانشگاهیان بایستی در کنار مسائل علمی با جدیت به مسائل فرهنگی و دینی اهتمام داشته باشند و هر چه در جهت اشاعه معارف اسلامی و کاهش منکرات بکوشیم به نفع همگان هست.
 
وی  با بیان اینکه از سال‌های قبل نیاز به وجود نهاد رهبری در دانشگاه اردکان محسوس بود، از عنایت نهاد مقام معظم رهبری استان و دانشگاهیان اردکان قدردانی کرد.
 
«فاطمه بهجتی اردکانی» رئیس دانشگاه اردکان نیز در این مراسم از این که پس از سال‌ها، دانشگاه اردکان نیز رسماً از وجود نهاد مقام معظم رهبری بهره‌مند شده ابراز خرسندی کرد و گفت: با توجه به رسالت بزرگ نهاد در دانشگاه‌ها امیدواریم این نهاد مقدس در کنار امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه منشأ خدمات ارزشمندی در دانشگاه اردکان باشد.
 
وی همچنین با اشاره به این که در سند راهبردی پنج ساله دانشگاه اردکان، حوزه‌های فرهنگی و دینی به صورت جدی مد نظر قرار گرفته است، ابراز امیدواری کرد: همه دانشگاهیان در جهت تحقق راهبردهای فرهنگی دانشگاه تلاش کنند.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..