اولین هتل کارخانه کشور در یزد ایجاد می‎شود

یک کارآفرین و فعال حوزه گردشگری کشور و استان یزد از احیای مجموعه تاریخی کارخانه سعادت نساجان به عنوان میراث صنعتی ارزشمند در بافت تاریخی یزد و با هدف توسعه زیرساخت‌های گردشگری با ساخت اولین هتل کارخانه کشور در یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«اصغر نبیل» از متولیان احیای مجموعه تاریخی سعادت نساجان یزد اظهار کرد: ساختمان تاریخی سعادت نساجان یزد در دهه ۲۰ خورشیدی در قلب بافت تاریخی یزد و در مجاورت کارگاه‌های کوچک پارچه‌بافی به همت جمعی از کارآفرینان یزدی با هدف فعالیت در صنعت نساجی ساخته شد و خط تولید آن در اواسط دهه ۳۰ راه‌اندازی شد.

 
وی افزود: این شرکت تا اوایل دهه ۸۰ خورشیدی در حال تولید بود ولی به دلیل فرسودگی ماشین‌آلات و شرایط پیش آمده برای صنعت  نساجی کشور همچون سایر شرکت‌های نساجی، زیان آور شد، به گونه‌ای که تصمیم به تعطیلی ساختمان قدیمی شرکت و انتقال آن به مکانی دیگر با خط تولید و تجهییزات جدید گرفته شد و ساختمان قدیمی باقی ماند.
 
نبیل خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی جدید کشور و فرصت مناسب در حوزه گردشگری، با ورود یکی از بزرگترین هلدینگ‌های گردشگری کشور، تصمیم گرفته شد که مجموعه ساختمان تاریخی سعادت نساجان، احیا و با کاربری‌های مختلف به حیات خود ادامه دهد.
 
این فعال حوزه گردشگری  تاکید کرد: این مجموعه با کاربری‌های مختلفی از جمله فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی، اقامتی، خدماتی و تجاری طراحی شده است و هم اکنون در قالب یک برنامه زمان‌بندی شده در حال احیاست.
 
نبیل در پایان نیز اضافه کرد: از جمله بخش‌های این طرح می‎توان به هتل پنج ستاره، رستوران  و تالارهای مختلف، مجتمع‌های مختلف تجاری، مجموعه فرهنگی و آموزشی در قالب مجموعه تاریخی سعادت نساجان در قلب بافت تاریخی یزد بصورت کاملا منحصر بفرد مرمت و تکمیل خواهد شد.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..