رشد ۵۰ درصدی درآمدهای وقفی قطب کشاورزی استان یزد

رئیس اداره اوقاف ابرکوه با اشاره به این که اغلب موقوفات این شهرستان زمین‌های مزورعی است، اعلام کرد: با وجود خشکسالی‌های اخیر در استان یزد، درامد موقوفات شهرستان ابرکوه 50 درصد افزایش داشته است.

به گزارش یزدی نیوز«سید محسن ابطحی» به مناسبت دهه وقف  تعداد رقبات وقفی شهرستان اعم از منفعتی و انتفاعی را یک‌هزار مورد و اغلب آنها را مزروعی عنوان کرد و گفت: تا چند سال پیش فقط یک هکتار از رقبات ابرکوه دارای سند بودند ولی این آمار اکنون به پنج میلیون مترمربع افزایش‌ یافته و ۷۰ درصد رقبات منفعتی شهرستان دارای سند رسمی است.

 
وی ابراز کرد: با وجود خشک‌سالی‌های اخیر، درآمد موقوفات ابرکوه با رشد ۵۰ درصدی همراه بوده است که علت این افزایش نیز به‌روزرسانی اجاره بهای موقوفات و همچنین اقبال عمومی در مورد وقف به منظور شفاف بودن عملکردها و ارائه دستاوردهای اداره اوقاف و امور خیریه بوده است.
 
ابطحی یکی از اهداف وقف را رفع نیازهای روز و کمک به وضعیت اقتصادی مردم و جامعه برشمرد و افزود: پیش از این ۶۰ درصد درآمد موقوفات مربوط به امور روضه‌خوانی بود ولی با توجه به مشکلات و نیازهای جدید جامعه، اوقاف تلاش دارد با ارائه مشاوره‌های لازم، نیات واقفین را به سمت این نیازها از جمله ازدواج، اشتغال و مسکن جوانان، امور فرهنگی، تجهیز بیمارستان و درمانگاه سوق دهد.
 
وی ادامه داد: در سال‌های اخیر بیش از ۴۰ مورد وقف جدید به ارزش تقریبی بالغ‌ بر ۱۰۰ میلیارد ریال در ابرکوه به ثبت رسیده است که از این نظر شهرستان ابرکوه در زمره برترین‌های استان قرار دارد.
 
ابطحی از شرکت سالانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر در برنامه‌های پنج امامزاده این شهرستان خبر داد و گفت: از سال گذشته تاکنون خیرین بقعه‌ساز، کمک‌های خود را به ارزش ۴۰ میلیارد ریال برای بهسازی و توسعه امامزادگان شهرستان اختصاص داده‌اند.
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه در پایان اضافه کرد: در راستای ترویج فرهنگ وقف در جامعه اقدامات بسیاری از جمله بهره‌گیری از ظرفیت اصحاب رسانه، همراهی روحانیون، سخنران و افراد ذی‌نفوذ برای معرفی وقف و دستاوردهای اوقاف در شهرستان صورت گرفته است.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..