پایین بودن تخلفات آموزشی دانشگاه‌های دولتی

سرپرست دانشگاه یزد: تنها ۱۰ درصد تخلفات پژوهشی مربوط به دانشگاه‌های دولتی است.

به گزارش یزدی نیوزبریدلقمانی گفت: خوشبختانه در استان یزد مشکلات استان‌های دیگر را به لحاظ تعدد مراکز آموزش عالی نداریم و بررسی‌ها نشان داده است که در سطح کلان آموزش عالی کشور بیش از  ۹۰ درصد تخلفات پژوهشی صورت گرفته مربوط به دانشگاه‌های غیردولتی و تنها ۱۰ درصد مربوط به دانشگاه‌های دولتی است هرچند باید به این نکته توجه داشت که حتّی یک تخلّف هم در دانشگاه زیاد است.

وی به رشد مؤسسات آموزشی در سطح ملّی در سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: نیاز به پالایش و پایش مستمر در این زمینه احساس می‌شود و لازم است مؤسساتی که برای رفع نیاز خاصی به وجود آمده اند، پس از اشباع‌شدن نیاز، فعّالیّت خود را متوقف کنند.
سرپرست دانشگاه یزد، رشد آموزش عالی در استان را متناسب با شرایط دانشگاهی استان دانست و گفت: در سند آمایش استان با توجه به شرایط جغرافیایی یزد، به توسعه آموزش عالی توجه ویژه‌ای شده است و آموزش عالی را یکی از اصول مؤثر در توسعه استان محسوب کرده‌اند.
بریدلقمانی، اعتمادسازی نسبت به اعضای هیأت علمی و دانشگاهیان در جامعه را مهم توصیف کرد و افزود: متاسفانه آمار‌ها نشان می‌دهد درصد اعتماد جامعه به حل مشکلات توسط دانشگاهیان، از ۸۴ درصد به ۴۰ درصد رسیده است.
وی گفت: لازم است برای بازگرداندن این تفکر که مشکلات جامعه می‌تواند به دست دانشگاهیان حل شود، با همکاری و مشارکت اعضای هیأت علمی تلاش کنیم.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..