آغاز جشنواره‌های پاییزه گردشگری یزد از نیمه آبان ماه

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد با اشاره به آغاز برگزاری جشنواره‌های پاییزه گردشگری از نیمه آبان ماه خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«سید مصطفی فاطمی» با اشاره به برگزاری جشنواره‌های پاییزه‌ی گردشگری این استان از نیمه آبان ماه جاری، اظهار کرد: بر همین اساس در هر هفته شاهد برگزاری یک جشنواره خواهیم بود ولی در عین حال افزایش کیفیت جشنواره‌ها نیز از اولویت‌های عمده اداره کل میراث فرهنگی استان است.

 
وی افزود: تقاضا برای برگزاری جشنواره در استان زیاد است لذا با محدود کردن این رویدادها، جشنواره‌هایی که سال گذشته مورد استقبال قرار نگرفتند، از برنامه‌های امسال حذف می‌شوند.
 
این مسئول با اشاره به تقویت و برندسازی جشنواره‌های پرمخاطب سال گذشته، تصریح کرد: جشنواره‌های انار تفت، قورمه مهریز و زعفران بهاباد از جشنواره‌های شاخص پاییز امسال هستند.
 
وی با بیان این که معرفی ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و سابقه تاریخی روستاها و محلات از دستاوردهای برگزاری این جشنواره‌ها در استان یزد به شمار می‎رود، گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای برگزاری این جشنواره‌ها رونق گردشگری و اقتصادی روستاهاست که خوشبختانه با استقبال مردم سراسر استان نیز همراه است.
 
فاطمی با اشاره به این که تابستان امسال بیش از ۱۳۰ جشنواره برگزار شد، خاطرنشان کرد: اکثر این جشنواره‌ها که در روستاها برگزار می‌شود با مشارکت ۱۰۰درصدی مردم محلی بوده است.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..