معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خواستار شد:

لزوم درنظر گرفتن بودجه‌ای پایدار برای دفاتر تسهیل‌گری

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در نشست با بازرسان سازمان امور اجتماعی وزارت کشور، خواستار در نظر گرفتن بودجه‌ای پایدار برای دفاتر تسهیل‌گری شد.

به گزارش یزدی نیوز نشست مدیران سازمان امور اجتماعی و فرهنگی ‌وزارت کشور با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری برگزار شد و در این جلسه موضوع دفاتر تسهیل گری استان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در این نشست با اشاره به فعالیت دقیق و اثربخش دفاتر تسهیل گری استان، گفت: پیشرفت کاری حاصل شده در دفاتر تسهیل گری استان در همین مدت کوتاه مشخص بوده و عمده دلیل این موضوع، پیچیدگی و کندی سیستم اداری و از طرفی انگیزه، دانش و تخصص کارشناسان دفاتر تسهیل گری است که موجب سرعت بخشیدن به روند انجام امور و پیشبرد اهداف شده و این پتانسیل باید در تمامی حوزه‌ها مورد توجه قرار گیرد.
"‌احمد ترحمی" ضمن قول همکاری هرچه بیشتر در راستای پیشبرد اهداف تعیین شده برای دفاتر تسهیل گری، به نیاز برخی مناطق استان به خدمات این دفاتر اشاره کرد و افزود: نیاز به وجود دفتر تسهیل گری در برخی دیگر از نقاط استان احساس می شود و حتی‌الامکان باید این موضوع مورد توجه قرار گرفته یا این محلات نیز در پوشش دفاتر تسهیل گری موجود قرار گیرند و به عبارتی حوزه فعالیت این دفاتر گسترش یابد.
‌ترحمی در پایان خاطرنشان کرد: همکاری دستگاه های اجرایی استان با دفاتر تسهیل گری باید به یک وظیفه سازمانی تبدیل شود و تداوم داشته باشد؛ ضمن اینکه پیشنهاد می گردد بودجه ‌ای پایدار برای دفاتر تسهیل گری از محل بودجه کشور تخصیص یابد.
 
 
ضرورت تقویت مشارکت مردم در عرصه های اجتماعی
 
 
مدیر اداره طرح و برنامه و امور استان های سازمان امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور، هدف از سفر به استان یزد را آگاهی از روند پیشرفت امور، بازدید از نحوه هزینه کرد اعتبارات و بودجه های تخصیص داده شده و میزان اثر گذاری این طرح ها در ‌این استان برشمرد و گفت: در بازدید انجام شده از شهرستان بهاباد و بررسی اعتبارات و نحوه هزینه کرد این اعتبارات، اقدامات انجام شده مطابق گزارش عملکرد ارسالی رضایت بخش بوده و امیدواریم این اقدامات زمینه ساز بهبود وضعیت مناطق کمتر برخوردار کشور و کاهش آسیب های اجتماعی در این مناطق باشد.
"‌صغری احسانی" همچنین حضور مردم در عرصه های اجتماعی و تقویت مشارکت مردمی در امور جامعه را امری ضروری دانست و افزود: ‌امیدواریم با افزایش میزان همکاری و همدلی مردم، شاهد اثرگذاری بیشتری در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی باشیم.
 
 
لزوم همکاری دستگاه‌های استان با دفاتر تسهیل گری محلات
 
 
مدیر اداره ساماندهی سکونت‌گاه های غیررسمی و مناطق حاد و بحرانی وزارت کشور نیز در این نشست ضمن قدردانی از نگاه مثبت و موثر مدیریت ارشد استان و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، فعالیت های انجام شده در دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و دفاتر تسهیل گری استان را رضایت بخش و عامل تداوم تخصیص بودجه در سال جاری دانست.
"‌لیلا باتمانی" ابراز امیدواری کرد: با وجود فعالیت ها و اقدامات مفید و موثر دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد، شاهد احساس تکلیف در دیگر دستگاه ها و تقویت همکاری و همکاری جدی تر آن ها با دفاتر تسهیل گری محلات استان باشیم و در راستای اهداف تعیین شده گام برداریم.
وی ملاک تحت پوشش قرار دادن دفتر تسهیل گری را میزان جمعیت منطقه یا مناطق تحت پوشش آن دفتر دانست و گفت: براساس میزان توانایی دفاتر تسهیل گری و جمعیت یک منطقه، تعداد محلات و محدوده تحت پوشش این دفاتر مشخص می شود.
باتمانی با اشاره به تعامل استانداری و شهرداری در برخی استان ها در رابطه با دفاتر تسهیلگری محلات، خاطرنشان کرد: هم اکنون در بعضی از استان ها استانداری و شهرداری وارد تعامل شده و با همکاری این دو دستگاه منابع مورد نیاز دفاتر تسهیل گری این استان ها تامین می شود و این ظرفیت می تواند در دیگر استان های کشور نیز اجرا شود.‌
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز در این جلسه ضمن قدردانی از همکاری و حمایت های گسترده و موثر سازمان امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور، از پیگیری های معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در حوزه مناطق کمتر برخوردار استان تشکر کرد و نگاه مثبت وی را از عوامل تاثیرگذار در تعامل دفاتر تسهیل گری و ادارات استان دانست.
"‌فخرالسادات خامسی" با اشاره به تمدید بودجه مربوط به دفاتر تسهیل گری استان از سوی سازمان امور اجتماعی ‌وزارت کشور ابراز امیدواری کرد: با تداوم این حمایت ها و همکاری تمامی دستگاه های اجرایی استان، وضعیت مناطق کمتر برخوردار استان بهبود یافته و خطرات مربوط به آسیب های اجتماعی در این مناطق کاهش یابد.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..