تعویق ۱۳ ماهه پرداخت دستمزد پزشکان تنها بیمارستان موقوفه یزد

رییس بیمارستان موقوفه گودرز یزد از معوقه 13 ماهه دستمزد پزشکان این مرکز درمانی خبر داد و عنوان کرد: هرچند تعرفه‌های این بیمارستان دولتی و خیریه است ولی هیچ یارانه‌ای از سوی دولت به بیمارستان تعلق نمی‌گیرد که مشکلات عدیده‌ای را در شرایط اقتصادی کنونی برای این بیمارستان ایجاد کرده است.

به گزارش یزدی نیوزدکتر «مرضیه فیصل» با اشاره به ساخت این بیمارستان موقوفه از سوی خیرین زرتشتی و فعالیت ۷۰ ساله آن در حوزه خدمات سلامت، گفت: این بیمارستان جنرال اولین بیمارستان خیریه دارای بخش‌های اعصاب و روان، دیالیز و NICU و همچنین برخوردار از یکی از بزرگترین و مجهزترین بخش‌های ICU در استان است که با خدمات خود را با تعرفه‌های دولتی به بیماران ارائه می‌کند.

 
وی با بیان این که بیمارستان گودرز تنها طی دو سال گذشته علاوه بر ارائه خدمات با تعرفه‌های دولتی، یک میلیارد و ۵۷۰ هزار تومان به بیماران نیازمند تخفیف داده است، اظهار کرد: متاسفانه در شرایط فعلی اقتصادی کشور، بیمارستان با چالش‌های مالی متعددی مانند کمبود نقدینگی، تعویق ۱۳ ماهه دستمزد پزشکان و به تعویق افتادن برنامه‌های عمرانی و خرید تجهیزات به منظور صرفه جویی در هزینه‌ها مواجه شده است.
 
این مسئول با اشاره به تعدیل ۱۰۰ نفر از پرسنل بیمارستان در بخش‌های مختلف طی سه سال اخیر، افزود: در حالی این بیمارستان خدمات خود را با تعرفه‌های دولتی ارائه می‌دهد که هیچ پشتوانه مالی از سوی دلت دریافت نمی‌کند و باید هزینه‌های خود را تنها از محل درآمدهای بیمارستان و کمک خیرین و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تامین کند.
 
وی یکی دیگر از مشکلات بیمارستان را مطالبه ۱۷ میلیارد تومانی آن از سازمان‌های بیمه‌گر ذکر کرد و گفت: این در حالی است که بدهی بیمارستان به پزشکان خود که کمال همکاری را تاکنون با بیمارستان داشته‌اند، ۱۰ میلیارد تومان است.
 
فیصل خاطرنشان کرد: هرچند تاکنون خدمات بیمارستان به طور رضایت‌بخشی ارائه شده است ولی متاسفانه به نظر می‌رسد که برخی قوانین موجود و بخش‌های خصوصی درصدد حذف بیمارستان‌های خیریه به عنوان رقیب خود هستند.
 
وی عنوان کرد: البته تنها بیمارستان موقوفه استان در ۵ ماهه ابتدای سال با کاهش تعرفه‌ها از سوی وزارت بهداشت علی‌رغم افزایش حقوق پرسنل، با شوک بزرگی مواجه شد که خوشبختانه در ادامه از سوی وزیر جدید شاهد اصلاح و بازگشت این تعرفه‌ها بودیم.
 
رییس بیمارستان گودرز در پایان گفت: هر چند برای بازگشت بیمارستان به جایگاه اولیه خود طرح‌های بازسازی و نوسازی ۱۰ ساله‌ای داریم ولی ادامه این وضعیت فعالیت بیمارستان را به شدت با مشکل مواجه کرده است.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..