۴۳ پروژه نیمه تمام ورزشی یزد تا شهریور سال آینده افتتاح می‌شوند

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با بیان اینکه توزیع سرانه ورزشی یزد در گذشته متوازن نبوده است، گفت: ۴۳ پروژه نیمه تمام ورزشی یزد، تا شهریور سال آینده افتتاح می‌شوند.

به گزارش یزدی نیوزمسعود شریعتی در نشست خبری با اشاره به ضرورت نهادینه کردن ورزش در خانواده و جامعه اظهار داشت: با توجه به مسائل و مباحث مختلفی که گریبان‌گیر جامعه صنعتی ما شده و کم تحرکی بر همه افراد حکم فرما شده، بحث ترویج ورزش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 
مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد خاطرنشان کرد: تعداد باشگاه‌های ورزشی استان یزد در طول چند سال قبل به حدود سه برابر رسیده و الان ۵۹۳ باشگاه ورزشی در یزد فعالیت دارند.
 
وی افزود: آمار ورزشکاران سازمان یافته ما از ۶۲ هزار نفر در سال ۹۴ به بیش از ۷۵ هزار نفر رسیده که نشان دهنده افزایش توجه و اقدامات صورت گرفته در حوزه ورزش است.
 
شریعتی ادامه داد: با توجه به آمارهایی که از بیماری‌های غیرواگیر از جمله دیابت و چربی و چاقی در استان یزد گزارش می‌شود، نیاز است که فرهنگ‌سازی در جامعه افزایش یافته و مردم بیش از پیش در فعالیت‌های ورزشی حضور داشته باشند.
 
 
مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به اینکه ورزش همگانی در استان یزد به صورت ویژه مورد توجه است تصریح کرد: هفته‌ای نیست که برنامه عمومی ورزشی در استان یزد نداشته باشیم.
 
وی در ارتباط با فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه قهرمانی هم با توجه به برگزاری المپیاد استعدادیابی افزود: بیش از دو هزار و ۹۰۰ نفر به رقابت‌ها در رشته‌های مختلف اعزام کردیم و بالغ بر دو هزار و ۶۰۰ ورزشکار هم از استان‌های مختلف در یزد به رقابت پرداختند.
 
شریعتی عنوان کرد: منتخبین و برترین‌های این رقابت‌ها در طول سال قبل مورد توجه بودند و برترین‌های دومین المپیاد هم در این سال مورد آموزش و تربیت فدراسیون‌ها قرار می‌گیرند تا از استعداد آنها برای تقویت ورزش استان و کشور استفاده شود.
 
مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در ارتباط با زیرساخت‌ها گفت: در سطح استان یزد الان بیش از ۴۳ پروژه نیمه تمام ورزشی به صورت فعال در حال ساخت است و با وجود تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی که به کشور تحمیل شده، سعی کردیم که این پروژه‌ها هیچ زمانی متوقف نشوند.
 
وی اظهار امیدواری کرد که با تزریق اعتبارات این پروژه‌ها عمدتا تا پایان سال به بهره‌برداری برسانند و تعداد معدودی از آنها هم در نیمه نخست سال آینده افتتاح شوند.
 
شریعتی خاطرنشان کرد: عدم توزیع مناسب فضاهای ورزشی در سطح استان یزد سبب شده که در برخی مناطق با جمعیتی بسیار بالا حتی یک متر امکانات ورزشی وجود نداشته باشد ولی در منطقه‌ای به فاصله چند کیلومتری همان محل، چندین هزار متر مربع امکانات ورزشی به وجود آمده باشد.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..