۸۴ درصد آرای قضائی اردکان در دادگاه‌های تجدید نظر تأیید می‌شود

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: تأیید ۸۴ درصدی آرای صادره در محاکم دادگستری شهرستان اردکان در محاکم تجدید نظر در نیمه نخست امسال استان نشان از اتقان آرای در این حوزه قضایی دارد.

به گزارش یزدی نیوزغلامعلی دهشیری در حاشیه بازدید از دادگستری شهرستان اردکان اظهار داشت: اکثر قضات این حوزه قضایی از بنیه علمی خوبی برخورداند و حدود ۷۵ درصد از آنها دارای تحصیلات تکمیلی هستند.

 
وی تصریح کرد: یکی از مهمترین اقدامات دستگاه قضا در راستای دقت، صحت و سرعت، ابلاغ الکترونیکی و کاهش هزینه‌ها در روند دادرسی ابلاغ الکترونیکی در پرونده‌هاست که این آمار در حوزه قضایی اردکان در سال گذشته ۷/۶۷ درصد بوده و در شش ماهه نخست امسال به ۳/۸۵ درصد افزایش یافته است که این رشد ۶/۱۷ درصدی قابل تقدیر است و در عین حال برای افزایش آن باید تلاش بیشتری انجام شود تا به میانگین ابلاغ الکترونیکی استان برسد.
 
این مقام قضائی از جایگاه سوم محاکم حقوقی و کیفری در زمینه وارده و متوسط وقت رسیدگی پرونده‌های این حوزه قضائی خبر داد و تصریح کرد: با توجه به کاهش وارده و مانده پرونده‌ها و افزایش مختومه‌ها در شش ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته این دادگستری را در جایگاه سوم در زمینه وارده و متوسط وقت رسیدگی در بین سایر دادگستری‌های استان قرار داده است.
 
دهشیری خاطرنشان کرد: موجودی زیاد پرونده در شعب و در عین حال میزان ورودی بالا، فرایند رسیدگی را با دشواری روبرومی‌کند و بعضاً اطاله دادرسی و مراجعه مکرر اصحاب دعوی را موجب می‌شود که باید با اجرای طرح تحول در آینده نزدیک، شاهد رفع این مشکلات و تحول مطلوب در دستگاه قضایی استان باشیم.
 
وی در ارتباط با وضعیت دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از دغدغه های ریاست قوه قضائیه کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضا است، دادسرای این شهرستان باید در جهت کاهش ورودی و مانده با رعایت کیفیت کار، تلاش بیشتری به خرج دهد.
 
این مقام مسئول افزود: وضعیت پرونده‌های وارده در دادسرای این حوزه قضائی ۸/۱۱ درصد در نیمه نخست امسال نسبت به سال ۹۷ کاهش داشته است که علاوه بر کاهش اطاله دادرسی جایگاه این دادسرا را در زمینه وارده پرونده‌ها به دوم استانی رسانده است.
 
رئیس کل دادگستری استان یزد از وضعیت بسیار خوب شوراهای حل اختلاف شهرستان اردکان خبر داد و گفت: با توجه به کاهش ۸/۱۰ درصدی ورودی پرونده ها و افزایش ۳ درصدی مختومه و کاهش مانده پرونده‌ها این نهاد مردمی از عملکرد خوبی دارا می‌باشد ولی باید تلاش جدی‌تری در کاهش ورودی و مانده و همچنین افزایش مختومه‌ها به ویژه در پرونده‌های مُسن با رویکرد صلح و سازش کند.
 
وی از عملکرد اجرای احکام کیفری دادسرا و حقوقی دادگاه در نیمه اول امسال گفت و بیان داشت: با توجه به کاهش ۱/۷ درصدی وارده‌ها و افزایش ۲/۹ درصدی مختومه‌ها در اجرای احکام کیفری و کاهش ۱/۱۲ درصدی وارده و ۹/۱۳ درصدی افزایش مختومه‌ها، عملکرد این شعب اجرای احکام خوب ارزیابی می‌شود ولی در عین حال تلاش بیشتر در این زمینه باید صورت گیرد.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..