قریب ۷ درصد یزدی‌ها حرفه‌ای ورزش می‌کنند

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد ضمن تشریح دستاوردهای یکساله ورزش این استان، اعلام کرد: 6.7 درصد از جمعیت استان یزد را ورزشکاران سازمان یافته تشکیل می‌دهند.

به گزارش یزدی نیوز«مسعود شریعتی» به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش  این هفته را فرصتی مغتنم برای بیان دستاوردهای حوزه ورزش و پیوند بیشتر مردم با ورزش نظر به اهمیت تحرک بدنی و ورزش در جریان زندگی ماشینی امروز به منظور ایجاد نشاط و سلامتی بیشتر جامعه عنوان کرد.

 
وی یکی از اقدامات موثر اداره کل ورزش و جوانان استان را تعیین اهداف و چشم‎انداز ورزش استان در افق ۱۴۲۰ عنوان کرد و گفت: خوشبختانه پس از تلاش ۱۸ ماهه اساتید دانشگاه، هیات‎های ورزشی و ذی نفعان ورزش استان سند جامع ورزش استان به صورت متفاوت از دیگر اسناد تدوین شد چرا که در تدوین آن از نظرات و ظرفیت‎های ورزشی تمام نقاط استان بهره گرفته شد.
 
وی با اشاره به نهایی شدن این سند با شعار «دوستی با ورزش، دوستی با زندگی» در سال گذشته، از انجام تدابیر لازم برای آغاز عملیات اجرایی آن در استان از هفته اول آبانماه امسال خبر داد و ابراز امیدواری کرد با اجرایی شدن این سند با همکاری و حمایت تمام دستگاه‎های دخیل در آن، شاهد به ثمر نشستن میوه این درخت و ارزانی نشاط به خانواده‎های یزدی و توسعه ورزشی استان باشیم.
 
شریعتی توسعه ورزش همگانی را یکی دیگر از اقدامات موثر اداره کل ورزش و جوانان استان درراستای تاکید مقام معظم رهبری و براساس سیاست‎های وزارت ورزش ذکر کرد و گفت: در همین رابطه تقویت هیات‎های ورزش همگانی در سراسر استان انجام شد و مشارکت مردم در ورزش با انجام فعالیت‎های مختلف ورزشی در دستور کار قرار گرفت.
 
وی بیان کرد: در حال حاضر در تمام شهرستان‎های استان به طور هفتگی شاهد برگزاری حداقل یک جشنواره یا همایش ورزشی در حوزه ‎های مختلف مانند پیاده‏ روی، کوهنوردی و کوهپیمایی، دوچرخه سواری و غیره هستیم.
 
این مسئول افزود: در همین راستا علاوه بر هیات‎های ورزش همگانی، سایر هیات‎های ورزشی استان که شامل ۴۷ هیات ورزشی و ۲۷ انجمن‎های ورزشی هستند نیز ملزم به همگانی رشته‎های ورزشی خود براساس نیازهای جامعه شده‎اند.
 
وی یکی از اولویت‎های ورزش همگانی را اهتمام به بخش بانوان با اجرای طرح‎های مختلف و به بهانه‎های متفاوت ذکر کرد و افزود: خوشبختانه در سال جاری به مناسبت‎های مختلفی شاهد برگزاری طرح‎هایی مانند جام نوروز در تمام شهرها و روستاها، جام رمضان در قالب ۲۰ رشته ورزشی آقایان و بانوان، برنامه‎های ورزش تابستانی و نیز برگزاری مسابقات جام روستائیان بودیم.
 
شریعتی در حوزه ورزش همگانی به ۱۵ مورد میزبانی جشنواره‌های همگانی کشور و ۹۱ مورد اعزام به مسابقات کشوری طی یکسال اخیر اشاره کرد و گفت: در این مدت نیز عناوین متعددی توسط ورزشکاران استان در رقابت‌های قهرمانی کشور حاصل شده است.
 
وی در رابطه با برگزاری المپیاد استعدادهای برتر ورزشی نیز گفت: خوشبختانه این برنامه که تضمین کننده ورزش قهرمانی کشور و استان است، امسال برای دومین سال در ۹۵ رشته ورزشی با استقبال بسیار خوبی برگزار شد و خوشبختانه اینک همه کشور به برگزاری این المپیاد امیدوار هستند و هر ساله نیز استعدادهای خوبی در رشته‎های مختلف ورزشی شناسایی و پرورش می‎یابند.
 
به گفته وی، امسال استان یزد علاوه بر اعزام ۳۰۰۰ ورزشکار به این مسابقات، با میزبانی در پنج رشته ورزشی این دوره از المپیاد میزبان سه هزار ورزشکار مستعد از سراسر کشور بود که دستاوردهای خوبی را برای این شهر جهانی به دنبال داشت.
 
مدیر کل ورزش و جوانان استان در ادامه به دیگر فعالیت‎های صورت گرفته در حوزه ورزش استان در سال جاری اشاره کرد و از آن جمله به ۱۳۱ دعوت شده به تیم ملی و ۶۴ برگزیده تیم ملی و یک مورد میزبانی مسابقات آسیایی اشاره کرد.
 
وی از کسب یک مقام اولی در مسابقات جهانی و یک مقام دومی و دو عنوان سومی در این مسابقات اشاره کرد و افزود: ورزشکاران استان در مسابقات آسیایی و پارآسیایی موفق به کسب ۹ مدال رنگارنگ شدند و در انفرادی مسابقات بین المللی نیز ۶ مدال طلا، ۵ مدال نقره و سه گردن آویز برنز برای استان به ارمغان آورند.
 
وی با اشاره به نسبت ۶.۷ درصدی جمعیت ورزشکاران سازمان یافته استان در قیاس با جمعیت کل استان، خاطرنشان کرد: استان یزد در بخش ورزش همگانی ۷۵ هزار بیمه شده ورزشی دارد که بیش از ۳۸۰۰ نفر آنها ورزشکاران روستایی هستند.
 
به گفته مدیر کل ورزش و جوانان استان، در حال حاضر استان یزد ۲۵ تیم در لیگ‎های برتر کشور، ۱۱ تیم در لیگ‎های دسته اول و ۱۵ تیم نیز در رقابت‌های لیگ‌های دسته دوم و زیرگروه‎ها دارد.
 
شریعتی میزبانی ۲۳ دوره مسابقات قهرمانی کشور، ۱۷۰ مورد اعزام به مسابقات کشوری، کسب ۱۷ مقام اولی، ۱۳ مقام دومی و ۱۶ مقام سومی تیمی مسابقات قهرمانی کشور به عنوان دیگر دستاوردهای ورزش استان اشاره کرد.
 
به گفته وی، ورزشکاران یزد در مسابقات کشوری ۹۶ مدال طلا، ۱۱۰ نقره و ۱۱۶ مدال برنز برای استان آورده‎اند، افزود: در لیگ‎های برتر کشور نیز ۷ مقام اول، چهار مقام دومی و چهار مقاوم سومی، در لیگ‎های دسته یک، یک  مقام اولی و سه مقام سومی و در لیگ‎های دسته دو نیز یک مقام اولی و یک مقام دومی کسب شده است.
 
این مسئول در پایان نیز با اشاره به برتری استان در برنامه‎های آموزشی و پژوهشی طی چهار سال گذشته، از برگزاری ۴۴ دوره اموزشی و بیش از ۲۱۶ کارگاه دانش‌افزایی برای مربیان و داوران استان در یکسال گذشته خبر داد.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..