تجلیل از واحد‌های نمونه تولید مواد غذایی در یزد

همزمان با هفته ملی غذا از واحد‌های نمونه تولید مواد غذایی استان یزد در حوزه سلامت تجلیل شد.

به گزارش یزدی نیوزدر این مراسم از ۱۳ تولید کننده مواد غذایی استان که موفق شده اند در یک سال گذشته با انجام کار‌های تحقیقاتی در زمینه سالم سازی مواد غذایی خود گام‌های موثری بردارند تجلیل شد.

همچنین در این مراسم از ۲۳ کارشناس فنی برتر واحد‌های تولیدی مواد غذایی استان نیز با اهداء لوح قدردانی شد.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در این مراسم با اشاره به روند مثبت تولید مواد غذایی سالم در یزد گفت: تبدیل واحد‌های تولیدی مواد غذایی استان از سنتی به صنعتی در طول بیست سال گذشته نشان می‌دهد تولیدمواد غذایی سالم در استان سیر صعودی دارد.
مصدق همت والای تولید کنندگان در تولید مواد غذایی سالم در استان را ستود و گفت: سلامت مواد غذایی تولیدی در این واحد‌ها به گونه‌ای است که در بسیاری از تولیدات مثل محصولات کنجدی ما به کشور‌هایی نظیر کشور‌های اروپایی صادرات داریم.
وی همچنین فرهنگ سازی تولید و مصرف مواد غذایی سالم را مهمترین برنامه دانشگاه در سال‌های پیش رو دانست و افزود: متاسفانه هنوز در استان یزد مردم برای هدیه دادن و یا خرید محصولاتی، چون شیرینی به حجم بالای ظرف توجه می‌کنند و در نظر داریم با ترغیب تولید کنندگان شیرینی شیرینی‌ها در بسته بندی‌های سه بعدی و حجیم، اما با میزان کم به دست مردم برسانیم.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: این تغییر نگرش می‌تواند از مصرف زیاد شیرینی و یا مواد غذایی زیان آور جلوگیری کند.
مدیر ارزیابی و نظارت واحد‌های تولید مواد غذایی و آرایشی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هم در این مراسم با اشاره به اجرای طرح پایش خودکنترلی واحد‌های تولید مواد غذایی گفت: در اجرای این طرح واحد‌های تولیدی مواد غذایی علاوه بر داشتن کارشناس فنی و آزمایشگاه بخشی از فعالیت‌های خود را به اتحادیه خود واگذار کرده اند.
 
مورکیان افزود: این اتحادیه با همکاری معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی با بهره گیری از گروه‌های متخصص روی فعالیت کارگاه‌های تولیدی نظارت خواهد کرد.
وی گفت: این طرح هم اکنون در دو شهرستان میبد و اردکان اجرایی شده است و تا یک ماه دیگر در همه شهرستان‌ها به طور کامل اجرا و در صورت موفقیت برای اجرا در کشور به وزارت بهداشت پیشنهاد داده می‌شود.
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما
 

بخش نظردهی بسته شده است..