مدیر نظارت بر موادغذایی دانشگاه علوم پزشکی یزد:

استفاده از هرنوع رنگ خوراکی در شیرینی‌سازی ممنوع است

مدیر نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: استفاده از هر نوع رنگ خوراکی، حتی رنگ‌های مجاز و دارای مجوز در صنعت شیرینی سازی ممنوع است.

به گزارش یزدی نیوزرضا مورکیان،  در نشست خبری به مناسبت هفته جهانی غذا با اشاره به محصولاتی که از معاونت غذا و دارو مجوز دریافت می‌کنند، اظهار داشت: از مضر بودن برخی محصولات نظیر رنگ‌های خوراکی، فرآورده‌های گوشتی، نوشابه‌ها و … آگاه هستیم اما واقعیت این است که اگر بخواهیم مقاومت کنیم، این مواد به صورت قاچاق وارد می‌شود.

 
وی افزود: تا زمانی که مردم خواهان و مشتری این نوع محصولات هستند، بازار آن نیز وجود دارد و اگر با مجوز انجام نشود، به صورت قاچاق و بی‌مجوز به دست مصرف کننده می‌رسد بنابراین اصلاح برخی عادات غذایی باید از خانواده‌ها آغاز شود.
 
مورکیان خاطرنشان کرد: البته هر یک از این موادغذایی نیز با ضوابط و قوانینی مجوز دریافت می کنند و محدوده مصرف دارند که مصرف کننده باید این محدودیت مصرف را رعایت کند.
 
مدیر نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: اگر محصول به نحوی باشد که مصرف آن به مردم آسیب بزند، از آن جلوگیری جدی‌تر انجام خواهد شد.
 
وی در مورد رنگ‌های خوراکی مجاز بیان کرد: برخی از رنگ‌هایی که از فروشگاه‌های لوازم قنادی جمع آوری شده، فاقد هرگونه مجوزی هستند اما واقعیت این است که رنگ‌های مجاز و دارای مجوز نیز اجازه استفاده در هر زمینه ای را ندارند.
 
مورکیان با تاکید بر اینکه استفاده از هر نوع رنگ در شیرینی سازی ممنوع است،‌ تصریح کرد: قنادان باید در پخت کیک از میوه ‌ها و رنگ‌های طبیعی استفاده کنند و مردم نیز باید نسبت به این موضوع آگاهی کامل داشته باشند.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..