حبس تعزیزی یک قصاب متخلف در استان یزد

مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان خاتم در استان یزد اعلام کرد: یک قصاب متخلف در این شهرستان به علت کشتار غیرمجاز به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش یزدی نیوز«محمد امین قدیمی» در این رابطه تصریح کرد: براساس مواد ۲، ۴ و ۵ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۸ قانون سازمان دامپزشکی کشور، بازرسی و معاینه بهداشت گوشت در کشتارگاه‌های کشور الزامی است.

 
وی ادامه داد: بر طبق این قانون کلیه دام‌های کشتاری باید قبل و بعد از کشتار بوسیله بازرسان بهداشتی دامپزشکی مورد بررسی و معاینه قرار گیرند و هر نوع دام کشتاری باید در کشتارگاه و زیر نظر بازرس بهداشتی ذبح شود که در همین راستا یک قصاب متخلف در این شهرستان به علت کشتار غیر مجاز به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.
 
قدیمی تصریح کرد: با توجه به قوانین مذکور کشتار دام بدون نظارت دامپزشکی و در محلی به غیر از کشتارگاه تحت هر عنوان تخلف و مشمول پیگرد قانونی است لذا در صورت عدم رعایت موارد فوق توسط افراد از جمله قصابان بدون مجوز، برابر ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی با متخلفین برخورد خواهد شد.
 
وی در مورد آگهی‌های روزنامه‌ای، دیوارنویسی‌ها، پارچه، شبکه‌های اجتماعی یا برچسب‌های موجود در سطح شهر مبنی بر قصاب سیار به منظور کشتار دام، عنوان کرد: این موارد نیز از جمله مصادیق مجرمانه است و مشمول برخورد و مجازات قانونی می‌شود.
 
این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: کشتار دام بدون نظارت دامپزشکی مخاطرات بسیاری از قبیل امکان انتقال بیماری‌های مشترک، وارد شدن گوشت آلوده به سبد مصرف خانواده‌ها و به خطر افتادن سلامت عمومی جامعه را به همراه دارد.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..