ارتقای سطح سواد سلامت جامعه

در نشست مشترک معاونان وکارشناسان دانشگاه علوم پزشکی و مسئولان صدا و سیما‌ی مرکز یزد پیرامون ارتقای سطح سواد سلامت جامعه بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش یزدی نیوزدر این نشست دکتر دهقانی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد از بیماری‌های قلبی و عروقی بعنوان مهمترین عامل مرگ و میر یا از کارافتادگی افراد یاد کرد.

وی، تغذیه نامناسب، چاقی، کم تحرکی، مصرف دخانیات، و اختلالات روانی نظیر اضطراب و افسردگی و انواع اعتیاد را از دلایل ابتلای افراد به این بیماری‌ها دانست و افزود: پیشگیری و کنترل این بیماری‌ها باید همواره در صدر توجه و عنایت همه دست اندرکاران و تصمیم گیران استان قرار گیرد.
حجت الاسلام صداقت کشفی، قائم مقام صداوسیمای مرکز یزد در این نشست با اشاره به اینکه بخش زیادی از برنامه‌های صداوسیما‌ی مرکز یزد به بخش سلامت جامعه اختصاص داده شده است افزود:اولویت کاری برنامه سازان، ساخت برنامه‌هایی برای آشنایی مخاطبان با بحث سلامت است.
برنامه سازی با هدف ترویج سبک زندگی سالم، آشنایی مردم با غذا‌های سالم و دوری از رفتار‌های پر خطر اجتماعی از دیگر مصوبات این نشست بود.
نشست مشترک معاونان و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با مسئولان صداوسیمای مرکز یزد به میزبانی صداوسیمای مرکزیزد برگزار شد.
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..