شناسایی بیش از ١٢٠ بیمار مبتلا به سل در یزد

رئیس گروه بیماری‌های واگیرمعاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد: همه خدمات تشخیصی و درمانی بیماران مبتلا به سل بصورت رایگان انجام می‌شود.

به گزارش یزدی نیوزمینوسپهر با بیان اینکه بیماری سل با وجود داشتن قابلیت پیشگیری و درمان کامل، همچنان دارای رتبه دهم از نظر بار بیماری‌ها در جهان است افزود: براساس تخمین سازمان بهداشت جهانی و آمار‌های موجود به نظر می‌رسد فقط ٧٠ درصد از بیماران مبتلا به بیماری سل در کشور و از جمله استان یزد شناسایی و درمان می‌شوند. 

وی گفت: سال گذشته در استان یزد ١٢٣ بیمار مبتلا به سل تشخیص داده شده که میزان بروز ١٠/٧ در صد هزار نفر جمعیت را به خود اختصاص داده است.
رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به اینکه خدمات تشخیصی و درمانی بیماران مبتلا به سل بصورت رایگان انجام می‌شود، افزود: بیماران برای دریافت خدمات تشخیصی و درمانی می‌توانند به خانه‌های بهداشت، پایگاه‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان محل سکونت خود مراجعه کنند.
کلینیک سل رفرانس استان یزد در مرکز خدمات جامع سلامت نیکوپور شهرستان یزد در خیابان شهید مطهری واقع شده است و بیماران می‌توانند با شماره تلفن ٢٧٧٠-٣٦٢٧ تماس بگیرند.
٢٣ مهرماه روز ملی مبارزه با سل نامگذاری شده است.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..