سرپرست دانشجویان بین المللی دانشگاه یزد:

۸۰ دانشجوی بین المللی در دانشگاه یزد پذیرش شدند

سرپرست دانشجویان بین المللی دانشگاه یزد گفت: در سال تحصیلی جدید ۸۰ دانشجوی بین المللی در دانشگاه یزد پذیرش شدند که ۲.۲۳ درصد از مجموع دانشجویان ورودی این دانشگاه را تشکیل می دهند.

به گزارش یزدی نیوز محمد فرشی با اشاره به برنامه دانشگاه یزد در رساندن تعداد دانشجویان بین المللی به پنج درصد، اظهار داشت: این درصد در ورودی سال تحصیلی جدید به بیش از دو درصد در مجموع و نزدیک به پنج درصد در دوره کارشناسی ارشد رسیده و لازم است برای افزایش جذب دانشجوی کارشناسی نیز برنامه ریزی شود.

 
وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۶ دانشجوی غیربورسیه در دانشگاه یزد جذب شده اند که این آمار نسبت به سال گذشته که تعداد دو نفر بود، پیشرفت خوبی است.
 
فرشی با بیان اینکه دانشجویان پذیرفته شده از کشورهای افغانستان، عراق، نیجریه، پاکستان، هندوستان و سوریه هستند، افزود: در مقطع کارشناسی ۱۸ دانشجوی بین المللی پذیرش شده اند که از این تعداد یک نفر بورسیه وزارت، ۱۲ نفرغیربورسیه و پنج نفر نیز از طریق کنکور به دانشگاه یزد راه یافتند که درصد پذیرش دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی هشت دهم درصد است.
 
وی ادامه داد: در مقطع کارشناسی ارشد نیز ۴.۷ درصد دانشجویان پذیرش شده، دانشجویان بین المللی هستند که پنج نفر ازطریق بورس وزارت، ۳۵ نفر بورسیه دانشگاه، ۱۴ نفر غیربورسیه و پنج نفر از طریق سنجش کنکور به دانشگاه راه یافته‌اند.
 
فرشی، آمار دانشجویان بین المللی پذیرفته شده در مقطع دکترا در دانشگاه یزد را سه نفر اعلام کرد و افزود: این سه دانشجو بورسیه دانشگاه هستند و ۲.۵ درصد دانشجویان دانشگاه یزد در مقطع دکترا را تشکیل می دهند.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..