رقابت بیش از ۱۰ هزار نفر در هفتمین المپیاد ورزشی محلات یزد

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد از برگزاری هفت المپیاد ورزشی محلات در این شهر میراث جهانی با حضور بیش از 10 هزار یزدی خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«عباس ملازینلی» در جمع خبرنگاران در این باره تصریح کرد: این دوره‌ از رقابت‌ها با هدف نهادینه کردن ورزش در بین شهروندان کم‌تحرک یزدی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی در بین آنها از پنجشنبه نهم آبان‌ماه با برگزاری مراسم افتتاحیه این دوره از رقابت‌ها در مجموعه ورزشی شهید نصیری یزد آغاز می‌شود.

 
وی با اشاره به رقابت بیش از شش هزار نفر در المپیاد سال گذشته که در ۲۰ رشته برگزار شد، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بالغ بر ۱۰ هزار شهروند یزدی مرد و زن در این رقابت‌ها که در ۳۲ رشته آقایان و ۳۱ رشته بانوان برگزار می‌شود، ثبت‌نام کنند.
 
وی با بیان این که خوشبختانه به لحاظ جنسیتی نیمی از شرکت‌کنندگان این المپیاد آقا و نیمی خانم هستند، گفت: امیدواریم این رقابت‌ها در تحرک بانوان که همواره در یزد از کم‌تحرکی بیشتری نسبت به آقایان برخوردار هستند، موثر واقع شود.
 
ملازینلی با متفاوت خواند این مسابقات ورزشی با فعالیت‌های حوزه وررزش و جوانان، گفت: عمدتاً سازمان فرهنگی‌، اجتماعی و ورزشی شهرداری در حوزه ورزش‌های عمومی و به طور آماتوری فعالیت دارد در حالی که ورزش و جوانان به صورت تخصصی و حرفه‌ای در رشته‌های ورزشی ورود می‌کند.
 
وی گفت: در همین راستا نیز ۱۰ انجمن ورزشی متناظر با برخی هیات‌های ورزشی شامل انجمن وروزش‌های توپی، انجمن ورزش‌های راکتی، ورزش‌های تفریحی، ورزش‌های رزمی، ورزش‌های آیینی، ورزش‌های ساحلی، ورزش‌های بومی و محلی، ورزش‌های پیاده‌روی و دو میدانی و ورزش دوچرخه‌سواری و البته انجمن ورزش‌های جانبازان و معلولان توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ایجاد شده است.
 
این مسئول با اشاره به برگزاری هفتمین دوره المپیاد ورزشی محلات شهر یزد در مدت دو ماه، خاطرنشان کرد: امسال برای اولین بار در بهمن‌ماه سالجاری و پس از برگزاری این دوره المپیاد، اولین دوره پارا المپیاد ورزش محلات یزد را نیز برگزار خواهیم کرد.
 
وی به برگزاری ۱۶۷ رویداد ورزشی محلات در ۲۹ فضای ورزشی در این دوره از المپیاد، گفت: این مسابقات بدون هیچ محدودیت سنی با همکاری اداره ورزش و جوانان شهرستان یزد برگزار می‌شود و در پایان ۱۱۳۲ مدال، ۱۰۵ تندیس برای تیم‌ها و هفت تندیس ویژه در بین برترین‌های این مسابقات توزیع خواهد شد.
 
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد در پایان با اشاره به آغاز ثبت‌نام علاقمندان برای حضور در این رقابت‌ها از امروز ۲۳ مهرماه و ادامه آن تا جمعه سوم آبانماه، تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند از طریق سایت www.ligocup.com یا کانال تلگرامی و صفه اینستاگرامی شهر ورزشی، شهروند ورزشی به آدرس @yazdvarzeshi مراجعه کنند.
 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..